Gå til innhold

2008 525da 197hk tuning...

RoyC
 Share

Anbefalte innlegg

Startet en tråd for et halvt år siden rundt tuning av min 525da med 3.0l 197hk, men fant den ikke igjen og starter en ny tråd på liknende tema, men anderledes :-).

jeg har nå vert frem og tilbake i flere mnd...selge eller ikke. Har lyst på no gromt og nådde toppen av lista da jeg kikket på en RX7 med over 700hk med "skilt". Det var da jeg innså jeg er for gamme, feit og stor til å kjøre slike biler. Kan liksom ikke helt se for meg å ikke ha min e60 som jeg bare liker bedre og bedre. Har hatt den for salg noen uker, men alle vil bytte sine audier i min, noe som ikke skjer :-). Så jeg har bestemt meg for å beholde bilen og sløse bort litt penger på den istedenfor... Smart eller ikke!

Jeg har fått priser på "chip tuning" av bilen alt fra 235hk til 290hk fra Digituning i Lyngdal. 290hk og 616 Nm..... De sier de aldrig tuner mer en bilen skal tåle livet ut... Noen som har erfaringer med disse?

TRF (Det er det dieselguruen her heter?) var meget overbevisende og kan sine ting. Mener å huske 285hk var max, men slitsomt for girkassen? Noen som har dette tunet på sin E60? Vil fjerne egr, dpf og kat.

utenom chip har jeg handlet inn Hifonics stereo fra USA til hyggelig pris som skal i bilen. Kansje turen til Nederland vil innebære montering av bedre dempere med høydejustering/coilovers. Noen å anbefale? Noen som er tuv godkjent?

tar med glede imot tips om gode tuningselskap på vestlandet/sørvest landet, for å slippe lang tur til Oslo. Men i verste fall blir det Oslotur til et av TRF sine shops. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Roy.

Jeg har nylig gått til innkjøp av en 525d 3.0l 197hk og leverte den til omprogrammering kjapt.
Den har nå fått 252hk/510nm som var anbefalt av han som gjorde det pga automatkassen.

Det er som natt og dag! Dette ble forøvrig gjort her på vestlandet, selv om TRF var ønsket mitt. Fikk kjempegod pris, så da var valget lett(ere):)

EGR ble deaktivert i samme slengen.

Jeg kunne få steg 2 som innebar 285hk og 600nm, men det ville ikke kassen like sa han.

Endret av Julianv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...