Øyvind T Skrevet Juni 11, 2016 Share Skrevet Juni 11, 2016 Min X3 3.0d aut, 04 modell har fungert rimelig greit. 195.000km. I noen år har bagasjelokket åpnet seg uten grunn innimellom. I vinter nektet den å starte hvis motoren var varm. Byttet styringsenhet, alt vel en stund. Den siste tiden har det elektronikk sviktet dersom jeg gir gass, virker som det har mer å gjøre med høyt turtall å gjøre enn dreiemoment fordi problemet blir større når jeg girer ned. Det farligste er at motoren mister all trekk-kraft i ca 10 sekuneder selv om jeg slipper gassen helt. Så virker ting, jeg kan gi gass og bilen akselerer, men girer ikke automatisk. Hvis turtallet blir for høyt, har jeg til og med opplevd at speedometer viser 0 og tripteller ikke beveger seg selv om bilen kjører. Men mange lamper lyser. Servo, klimaanlegg, ABS virker ikke. BMW-verksted fant ikke noe annet galt enn at diagnosedata fortalte glødeplugger må skiftes, de ble skiftet i vinter og er i orden. Noen tanker om hva som kan være galt? Ingen startvansker, alt vel så lenge jeg kjører svært rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå