Gå til innhold

Oljeforbruk og tikking (N52B25)

ledel
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Bilen min bruker en del olje, mer enn jeg synes er akseptabelt. Har hørt litt rundt og noen mener det kan være ventiltetninger. Jeg gjorde testen ved å kjøre i en lang bakke. Der slapp jeg gassen og lot den ligge på høyt turtall. Da jeg gir gass igjen, kommer det ikke røyk i det hele tatt. Hadde noen i bil bak som bekreftet dette. Aldri sett noe røyk av noe slag fra eksosen. Kan det allikevel være ventiltetniner? Har ett lite vakuum i oljepåfyllinga. Nok til at det kommer en liten lyd, omtrent som da man åpner en brusflaske, bare lavere og kortere. Bilen er en 2007 325xi og har gått 150.000. Kan det være veivhusventilasjonen som står for tur? 

Tikkingen er jo ett velkjent problem på disse. Og jeg må innom en liten oljediskusjon. Vet mange vil si Castrol, Mobil1 og LL-04 osv. Jeg kan få gode priser på andre oljemerker som brukes i mange biler ellers. Skal jo kutte ut longlife, og holde intervallene på ca 10.000km. Kan noen her forklare meg hvorfor jeg skal bruke LL04 eller LL01 olje? Skal kjøre full motorrens etter anbefaling fra GS, også bytte oljetype. I dag er det Castrol 0-30 LL-04 olje på den. Har blitt anbefalt høyere viskositet av noen. 

Ooooog en siste lille ting. Skal flushe girkassa. Hvilke erfaringer har dere før og etter full flushing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...