Kattlikzm Skrevet Juni 28, 2016 Share Skrevet Juni 28, 2016 (endret) Morn morn! Da jeg overtok min strøkne F20 116d 2013 fra Bavaria Økern for et par mnd siden viste bilen at det var ca 60.000 km til neste bremsebytte bak. For 2 uker siden var bilen innom Bavaria Lillestrøm for vanlig motorservice, samt en gjennomgang av bilen. I dokumentet fra verkstedet stod det at det var ca 9mm bremsekloss på begge foran, og ca 6mm på begge bak (er ikke det ganske innafor?). Mener å huske at bilen viste at det var ca 49.000 til neste service på bremser bak etter å ha vært på service. Og nå til problemet: Nå på søndag kjørte jeg i et par timer i skikkelig regnvær på motorveien. Etter en kjapp stopp på bensinstasjonen, og da jeg skulle starte opp bilen, viste den plutselig at det var ca 1500 km til bytting av brems bak. Hmm? Og nå i dag tidlig viste den 1300 km, litt senere i dag viser den 900 km igjen? hva er dette for noe? Dro en kjapp tur innom Bavaria på Økern tidligere idag for å forklare situasjonen, han ene mekanikeren tok en (super rask) titt og konkluderte skremmende kjapt med at jeg måtte bytte både bremser og klosser. Tok en grundig titt på det selv nå, og ser at det er massevis av bremsekloss samt skiver igjen? 1. Sensor feil? 2. Prøver Bavaria og lure meg? Hmm... Verdt å nevne: - bilen har kjørt 11.000 siden jeg overtok den fra Bavaria Økern. ca 10.500 av de km er motorveikjøring. - Har kjørt VELDIG snilt (alltid ecomodus, aldri hard bremsing osv.) Noen som har opplevd noe lignende? EDIT: Bremsene foran ble byttet da jeg overtok bilen. Dem viser at det er ca 49.000 til neste service. Rart at bremsene bak har blitt slitt før foran? Pleier det ikke å være motsatt? Endret Juni 29, 2016 av Avrinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå