noekult Skrevet Juli 30, 2016 Share Skrevet Juli 30, 2016 (endret) Hei Jeg vurderer sterkt å starte ny bruktbilforhandler etter nyttår. Har noen grunnleggende spørsmål som dere kanskje kan hjelpe meg med. 1) Angående "forhandlerprøveskilt" (Årsprøvekjennemerke) så står det at selskapet som søker om dette fra Statens Vegvesen må være registrert i Merverdiavgiftregistret. For å bli registrert der må en jo ha solgt mva.-pliktige varer for minst 50.000 kr. Hvordan blir da fremgangsmåten for en bilforretning som ikke videreselger med Merverdiavgift-påslag, men kun betaler skatt av gevinsten? 2) Tar gjerne i mot tips for drift av bilforretning i begynnelsen. Tar også i mot tips for passende lokaler i Oslo og omegn. Takk Endret Juli 31, 2016 av noekult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 Driver bruktbil butikk selv. Og det er ikke bare bare skjønner du. Er mye å holde styr på. Og slik markedet er idag,med diesel grining,EL biler,Hybrid og Leasing,så er selve bruktbil markedet helt pyton. Visse klarer det,noen går konk i løpet av kort tid. Jeg vil anbefale at du legger den planen på hylla helt bakerst. Men uansett,over til det du lurte på. Alle biler som er registrert i Norge,der er allerde moms betalt,så den betaler du ikke to ganger.Så skjønte ikke helt hva du mente når du skrev at du kun skatter av gevinsten? For å få årskjennemerke,så må du være MVA registrert,er ingen snarvei rundt det. For jeg regner med at du skal ha utgifter i firmaet ditt,alt fra husleie,strøm,bredbånd,forsikring. Alt det der må du betale moms på,og skal du drive seriøst så burde du også ha regnskapsfører. Skal du ha ENK eller AS registert firma? Men uansett,gjør som du vil. Ønsker deg uansett lykke til med hva enn du bestemmer deg for😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå