Gå til innhold

HJELP! mistet bremselys på campingvogn! Haster!

tormodnt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Er på ferie i Lofoten med min 2009 bmw e61 å oppdaget at jeg ikke har bremselys på campingvogn. Får feilmelding om ødelagt pære i displayet også. Alt annet fungere, og har vært på caravanforhandler å sjekke vogna og alt av lys fungere. Har elektrisk hengerfeste. Mistenker kabelbrudd. Har sjekket alt jeg finner av sikringer. Har ikke tid til en grundig sjekk her og nå, har sett over om det er noen synlige skader osv. Men ingenting. Prøvd koblingsspray i kontakten osv osv men hjelper ikke.

Der jeg lurer på om jeg kan ta en MacGyver,  og rett å slett tyvkoble meg på bremselys til bilen og bare legge en midlertidig kablel ned til kontakten?

Kan ikke kjøre rundt med en bred vogn uten bremselys, det er jo galskap!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du trenger et multimeter for å sjekke etter kabelbrudd, men ser for meg at det kan bli litt tricky å finne og bytte rett kabel på en så moderne bil "ute i felten".

3 timer siden, tormodnt skrev:

Der jeg lurer på om jeg kan ta en MacGyver,  og rett å slett tyvkoble meg på bremselys til bilen og bare legge en midlertidig kablel ned til kontakten?

Skulle tro en slik MacGyver-løsning du foreslår ville fungere, da det jo i utgangspunktet er dette tilhengerkontakten gjør uansett. Men jeg ville ikke ha prøvd på det sånn uten videre med mindre du i vet hva du driver med når det gjelder mekking på bil og/eller elektriske anlegg; blir fort veldig dyrt dersom noe kortslutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...