Tomi E91 Skrevet Oktober 8, 2016 Share Skrevet Oktober 8, 2016 Ønsker å kjøpe downpipe og effektpotte til 318 E91. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikTveit Skrevet Oktober 8, 2016 Share Skrevet Oktober 8, 2016 Bare for tips. Jeg kjøpte Downpipe ifra rm motors på ebay. Veldig god kvalitet på den, kostet meg 2000 inkl frakt. Kom etter ei uke fra bestilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomi E91 Skrevet Oktober 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2016 33 minutter siden, ErikTveit skrev: Bare for tips. Jeg kjøpte Downpipe ifra rm motors på ebay. Veldig god kvalitet på den, kostet meg 2000 inkl frakt. Kom etter ei uke fra bestilling. Takk for tipset 😊 var dette med el. Kontakt? stress å montere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikTveit Skrevet Oktober 8, 2016 Share Skrevet Oktober 8, 2016 Jeg monterte det på en 320d e91 2005, med m47 motoren. Å der var det knall enkelt. God plass, skruene satt akkurat sånn passe. Det eneste var at klammeret om flens på turbo og Downpipe var vanskelig å få lagt opp og strammet riktig alene. Men med hjelp var det ikke noe problem. Disse er laget med hull til de originale sensorene ja. Fordelen med Downpipe er at du har alltid den originale dpf'en liggende. Ulempen er selvfølgelig at det synes at det er rakrøyr. Og, bare sånn du vet det. Det bråker og lukter uten dpf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomi E91 Skrevet Oktober 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2016 Hadde du chippa bilen før du monterte downpipen? Fikk du merkbar effekt av røret? Har nettop chippa min 318d 2009 fra 143 hk til et steg 2 program som skal gi 190hk og 410nm. Hadde vært gøy å bikka 200hk men kjipt visst det lukter i bilen... mye lukt i din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikTveit Skrevet Oktober 9, 2016 Share Skrevet Oktober 9, 2016 (endret) På m47 så det eneste omprogrammeringa av bilen trenger å gjør for dpf sin skyld er å deaktivere regenerering. Jeg kan fint ta vekk dpf uten å få noen feilkoder. Bilen ble litt mer responsiv, turboen trenger mindre tid for å komme opp i hastighet. Lukta er fult levelig, det blir bare til at du ikke lar den svive like mye på tomgang lukter ikke inni bilen nei. Endret Oktober 9, 2016 av ErikTveit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomi E91 Skrevet Oktober 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2016 Takk for tips og svar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå