maggi1810 Skrevet Oktober 14, 2016 Skrevet Oktober 14, 2016 Har byttet FRM enheten nå. Hadde en FRM3R2 med ahl funksjon osv. Den har som jeg i en tidligere tråd fortalte at sluttet å fungere. Fikk tak i en ny versjon, FRM3 max brose. Dette skal være en enhet med det meste av funksjoner. Har satt den igjen, dette gikk veldig lett. Noen skruer så var det hele gjort. Men det som gikk verre var å få byttet vin og code den om. Men etter mye lesing og søking på nettet har jeg nå fått det til, tror jeg. Etter det jeg har skjønt er vanlig måte å bruke Winkfp til å bytte vin på enheten. Problemet her er at programmet ikke ville finne enheten. Grunnen er trolig at daten filene ikke passet, selv om jeg har 57.2. Kanskje det er de aller siste filene som gjelder? Har også forsøkt i tool32 uten hell. Kanskje er det noen som vet noe mer om akkurat dette? Det var etter hvert noen som tipset meg om å bruke ncsexpert til å legge inn vin og kode. Jeg har gjort det på følgende måte: 1: Lest vin/fa fra cas. 2: Valgte NFRM "under cas" 3: Kjørte jobb FGNR_SCHREIBEN 4: Deretter jobb FA_WRITE på NRFM "under cas" 5: Deretter jobb SG_CODIERN. Husker ikke om jeg gjorde det under FRM eller NRFM under cas. Får fortsatt ikke opp vin nummeret i INPA på FRM enheten, men alt fungerer, så vil tro det er greit. Ncsexpert finner vin nummeret, så noe rett må det være. Ting virker å fungere nå i hvert fall. Det blinker ikke lenger i hovedlyktene, og alle feilkoder er borte. Må dog kode tilbake folding mirrors osv som jeg tidligere hadde kodet om. Mitt spørsmål blir: Har jeg gjort det riktig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå