tullefanten Skrevet November 23, 2016 Share Skrevet November 23, 2016 (endret) Jeg har satt inn en M42 i E36, alt er fryd og gammen men igår hadde jeg ikke bensintrykk eller gnist, sov på det og fant ut jeg hadde kjørt pluss på en kabel som skulle til jord. Nå har jeg noe gnist, og bensintrykk. Problemet er at jeg mangler gnist på 2 av pluggene. Målte verdier på CPS(veiv sensor) : .510 khom Kamsensor: 1.246 kohm Har brukt ledningsnett, hjerne, rele og det som hører til motoren jeg har satt inn. Ytterligere info, bilen er en 96 modell sedan, motoren vet jeg ikke årstall, men stammer ifra E36 men forrige eier hadde den i E30 så har bytta bunnpanne, motorfester. reimhjul foran, servo, dynamo. Dynamo er ikke montert, prøver å få motoren oppegående før jeg fullfører installasjon. -Har en kontakt jeg ikke finner et hjem til!!! Denne kommer ut sammen med kabler til dynamo, er dette noe du vet og har greie på, værsåsnill kommenter under, jeg setter veldig stor pris på hjelp og forslag da jeg seriøst ikke har peiling på hva jeg driver med!! Får ingen gnist på coil 3 og 4(de 2 mot torpedoveggen) Har målt spenning og får 12v på den gule lederen mot jord. Juksa innpå en leder fra den midterste polen på det hvite rele, den gikk til en terminal på kontakta til e30-e36 overgangen(fjernet den overgangen nå) Kontakt jeg har til overs(sikkert ikke så viktig) Jeg mistenker på en måte kabelbrudd i signal fra hjernen til coiler, har som skrevet 12 v på alle coil kontakter. Så det må vel være veivsensor eller kamsensor, spørr nå etter second opinion, har ikke sjekket hva verdiene skal være på kam og veiv sensor. Tusen takk hvis noen gidd å svare, er til stor hjelp hilsen "oppgitt95" update: har andre coiler, og samma problemet på de 2 kontaktene, så problemet er ikke defekt coil Endret November 23, 2016 av tullefanten update Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tullefanten Skrevet November 23, 2016 Forfatter Share Skrevet November 23, 2016 Tenker at jeg mangler endel jording på coiler samt hjerne, mulig det kan stemme. Har som skrevet kun gnist på 2 plugger, og på tegninga her ser det ut for at jeg ikke helt har peiling på noe som helst men mekkes skal det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 23, 2016 Share Skrevet November 23, 2016 om du har gnist på 2, så er nok trigger og kamføler i orden, ville sjekka kabler fra ecu til coiler da, regner med du har prøvd andre coiler eller bytta om for å se att det ikke er coila... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tullefanten Skrevet November 24, 2016 Forfatter Share Skrevet November 24, 2016 21 timer siden, Morty999 skrev: om du har gnist på 2, så er nok trigger og kamføler i orden, ville sjekka kabler fra ecu til coiler da, regner med du har prøvd andre coiler eller bytta om for å se att det ikke er coila... Etter å ha gjort nok et forsøk (flere forsøk) sitter jeg fortsatt med 2 plugger men gnist, 2 uten. Samme resultat når jeg flytter kontaktene. det er 2 av kontaktene som ikke fungerer, har målt fra kontakt til hjerne-kontakt, piper fint på singal. Har 12v på alle kontakter. Får meg nå til å tro det er hjernen som er sviker, ser jo helt greit og fint ut inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tullefanten Skrevet November 24, 2016 Forfatter Share Skrevet November 24, 2016 Vesentlig å ta bilde ovenfra men er ingen komponenter som er svidde eller synlige skader, skal gjøre et forsøk å pipe baner. Har vært borti lodding før så vurderer å lodde opp hvertfall det som går til ledningnettet. Motor og alt har sitti i bil og han jeg kjøpte av sa motoren gikk, men det er jo aldri godt å si hvorfor en motor blir tatt ut.. Arg dette er kjett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tullefanten Skrevet November 25, 2016 Forfatter Share Skrevet November 25, 2016 (endret) Ga opp M42 ledningsnett box og innsug, starta på første med M44 innsug++ Endret November 26, 2016 av tullefanten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå