Gå til innhold

BMW M3 E46 feil og mangler å se etter..?

Anbefalte innlegg

Skrevet
22 timer siden, RoyC skrev:

Var en tur å vasket bilen nå som der er litt tørt ute. Skal ikke bruke den nå i vinter så ville gi den litt vask før den forlates på parkeringen (med trekk snart forhåpentlig vis. Har ikke garage). Når jeg hadde vasket tok jeg et rykk ut fra stasjonen. Merket at ved hjulspinn rett frem "dabbet" bakhjulene litt... gjorde dette bare en gang så forklarer det lille jeg merket. Den er gått 166.000km og foringer kan jo være modne for skift kansje.. Men kom til å tenke på denne subframe disaster greiene.... Dette var jeg mer klar over etter kjøp en før. Selger sa ikke noe annet en at det var forsterket under oppbygging... hvordan oppleves subframe disaster greiene?

I mitt tilfelle kom det en dunke lyd når jeg f.eks rygget. Hørtes veldig godt om jeg skulle rygge opp en bakke. 

Skrevet (endret)
On Saturday, December 31, 2016 at 18.45, RoyC skrev:

Da fikk jeg hjem bilen. Ingen tikkelyder eller annet...Virker ok. Overrasket at alt av knapper osv ser ut til å fungere bra. Trykket eject på navien som til min overraskelse blottet en KASETTSPILLER??Typisk tysk :-). Er jo gammel bil så var kansje bare å forvente :-)

Så nå starter morroa... sjekke over detaljer, fikse og stelle :-).

skulle fått hjem en csl bakluke og et gtr panser pluss div carbondetaljer.... Bilen er ikke senket heller... Hvilke merke anbefales?20/30mm max

Gratulerer med sjefsbil 😎

H-R senk er bra...

Endret av Tomi E91
Skrevet

Har fått gått litt mer gjennom papirer osv. Bilen ble bygget i 2014. For å få denne godkjent forlanget SV at karossen forsterkes bak trolig pga selv orginale M3 har denne feilen hvor de kan sprekke bak ved festene til akslingen?

Uansett, føler jeg har gjort et bra kjøp. Starter perfekt og sviver veldig fint selv når der er minusgrader. Ingen antydning til rassling eller tikking. Det eneste som irriterer meg er setene i bilen. Stolene forran har vert repparert og farget en eller annen gang, trolig ved bygging eller no sånn. Problemet mitt er at ikke hele stolene er farget og fargen brukt er lysere en orginalfargen. For eks øverst på ryggen har de ikke farget/lakket. Nakkestøttene er mer grå en stolene osv....

Kan man repparere og farge stoler flere ganger? Føler dette må gjøres på ny.

Interiøret er heller ikke fra donorbil virker det som da den er fraUK og da bør være høyrestyrt... Men jeg har Memory på venstre stol som her hjemme... 

Ellers gleder jeg meg til bedre vær og varme så jeg kan begynne å kose meg med bilen :-)

Skrevet

Får du løftet opp bilen i bukk og sjekket innfestingen på bakstillinga?

om SVV har forlanget at det skulle forsterkes så er det nok gjort. men jeg har hatt 4 e46er ( ikke M3 riktig nok ) men en 320d som var chippet, sveiset 2 steder på den bak. 

koster ikke alt for mye for powerflex eller noe skikkelige forringer til E46, det er kanskje noe å vurdere om de trengs å byttes ut 

Skrevet
On 5.1.2017 at 8:57 AM, e30_joakim said:

Får du løftet opp bilen i bukk og sjekket innfestingen på bakstillinga?

om SVV har forlanget at det skulle forsterkes så er det nok gjort. men jeg har hatt 4 e46er ( ikke M3 riktig nok ) men en 320d som var chippet, sveiset 2 steder på den bak. 

koster ikke alt for mye for powerflex eller noe skikkelige forringer til E46, det er kanskje noe å vurdere om de trengs å byttes ut 

Noen skikkelige foringer er nok noe som jeg vil prioritere. Skal få den på bukk og se om jeg finner disse punktene. Skal være forsterket men som en sa tidligere i tråden så er det ikke dumt å dobbelsikre seg.

Ang spacere. Trenger 15mm hver side. Har H&R noen tuv godkjente spacere? Kansje ikke så mye å bry seg om...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...