Oslo Skrevet Desember 28, 2016 Share Skrevet Desember 28, 2016 Har søkt etter svar på bimmerfest men er like langt. Forrige eier av denne bilen hadde noen elektriske feil sa han, så jeg oppdaget en bryter på dashen der betjente det lange lyset. En kort test viste at koblet man alt tilbake som originalt var det lange lyset på konstant, uansett om der var nøkkel i bilen eller ikke. Overhalingsblink fungerte ikke, ledningen var kuttet ved siden av LCM boksen. Tok ut LCM, bestilte to nye transistorer der betjener/kontrollerer lyset og satte disse i LCM boksen. Koblet kablene til bryteren på dashen fra, koblet sammen ledningen til overhalingsblinket ved siden av LCM boksen igjen og koblet de rette ledninger til HB3 lamperne, og alt virket som det skal. Lyset var ikke mere på konstant og overhalingsblink fungerte. Nå er der imidlertid et nytt problem, førersidens HB3 virker når den slås på men etter noen sekunder blir lyset mørkere og lyset vibrerer, måling viser at med ingen lyspærer i bilen får begge lamper 13,8 volt, med pærer får den venstre bare ca 3,8 volt. Så noe skjer med belastning...det rare er at med nærlys fungerer lyset perfekt, det er bare når det lange lyset slås på der blir et problem! Vet ikke hvor problemet er, LCM må jo virke ellers ville lyset jo være på konstant, igjen, kan det være dårlig jord en eller annen plass? Den andre lyspæren fungerer perfekt. Der er helt nye Osram Night Breakers i begge lamper. Batteri er helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå