Aquarius Skrevet Mars 4, 2017 Share Skrevet Mars 4, 2017 Hei, Jeg har i alle år fått merkeverksteder til å bytte bremsevæske annet hvert år i forbindelse med service og oljeskift i hht. Inspection I og II. For første gang tok jeg nå denne jobben selv. Byttet skiver og klosser rund baut, slitasjevarslere - og til slutt bremsevæske. Generelt en veldig grei jobb, og resultatet ble over all forventning. Hadde i mange år store problemer med at bilen ristet i gang fra 1. gir og revers når jeg løste ut clutchen. Bilen inne mange ganger hos forskjellige merkeverksteder, men ingen forstod dette. Inntil bilen var nesten 11 år gammel - da var dette plutselig et kjent problem. Defekt dobbeltmasse svinghjul var diagnosen, og både dette og clutch ble byttet samtidig. Det tok ikke mer enn et år før ristingen begynte igjen, og samme leksa med merkeforhandler har gått igjen etter både reklamasjon og gjentatte servicer. Så til dette punktet som nå overrasker. Etter byttet av bremsevæske er hele clutch/risteproblemet borte! Jeg begynte bremsevæskebyttet med å backflushe slavesylinderen på girkassa. Tømte så bremsevæskebeholderen så godt det lot seg gjøre, og trykket ny væske fra beholderen ut til hver luftenippel på hver caliper i vanlig rekkefølge. Spørsmålet som jeg nå stiller er, om verkstedene normalt ikke flusher også clutchen ved bremsevæskeservice. Kan jo ikke skjønne annet enn at jeg må ha hatt luft i clutch hydraulikken! I så fall kan da ikke verkstedene ha byttet væske skikkelig i systemet? Hva erfarer dere på Bimmers? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå