Gå til innhold

Bagasjerom låst - 320i 2005 / E90

HakonAD
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og god dag!

Jeg har et svært irriterende problem med E90'en min. 

For en stund tilbake, helt ut av det blå, så sluttet bagasjelokket mitt å åpne seg. Jeg har prøvd litt forskjellige feilsøkingsmetoder på nettet, men uten hell. Jeg har prøvd å skru sentrallåsen av/på, åpnet/lukket alle dører. 

Trykker jeg på bagasjeknappen på nøkkelen min klikker bagasjelokket som om det skal til å åpne seg. Det samme skjer når man prøver å åpne bagasjelokket med den fysiske knappen på utsiden. Tar jeg den fysiske nøkkelen ut av den elektroniske og prøver å bruke den fysiske låsen på bagasjelokket, får jeg kun vridd nøkkelen 45 grader. Jeg har prøvd å smøre låsen, uten hell.

Jeg har ingen ekstra åpne bagasje-knapp ved førersiden, eller en såkalt "valet button" på passasjer siden, slik som noen modeller har.

Elektronikken ser ut til å virke, da lokket gir respons på nøkkelen og den fysiske knappen.

Så jeg tok ned setene og åpnet "lokket" til bagasjelokket. Det ser nå slik ut:

20170706_155328_001.thumb.jpg.848b45b7022ab39c3048b9e07f6349c2.jpg

På bilder under:

Når jeg trykket på bagasjeknappen på låsen så beveger A seg, og B - men i mye mindre grad. (Jeg har også video under).

C. beveger seg også, men i minimal grad.

2.thumb.jpg.ff5800502a711d93acafec7e87bc9385.jpg

20170706_155405.thumb.jpg.2f8c392be368daa9b7e34fab17b2c173.jpg

På bildet under: Vaieren på høyresiden beveger seg når man trykket på åpne knappen. Alt tyder på at denne har vært tilkoblet som tegnet på bildet. 

Dette virker ikke akuratt som en strømkabel, men jeg prøvde uansett å holde de sammen samtidig som jeg trykket på knappen, men uten hell. Bla videre for bedre illustrasjonsvideo.

1.thumb.jpg.ac3c248ca63e3c43e7755ecdb163dc42.jpg

Video:

Er det noen som har peiling?

På forhånd takk for svar!

20170706_155444.mp4

Endret av HakonAD
Bedre video link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...