Gå til innhold

BMW F25 - kontrollbokser i bagasjerommet?

ko-stens
 Share

Anbefalte innlegg

Her er bilder fra bagasjerommet til fruens X3 2011-modell. For noen timer siden var det ti liter kaffe nedi der! En stor kaffekanne veltet og druknet to av kontrollboksene. Dvs, særlig den ene. Her ble det nok en kortslutning av noe slag, for den gikk en smule amok, og hengerfestet gikk plutselig ut uten at jeg trykket på noen knapp. Selvsagt kom også varsellampa på før jeg fikk med meg at det skjedde. Det kom også litt røyk fra den ene boksen da jeg tok den opp.

Jeg har nå fått tørket opp alt og sprayet med WD40, og pussig nok virker nesten alt som det skal. Hengerfestet har plutselig funnet det for godt å virke igjen, fra bare å klikke litt i motoren og med blinkende rødt lys i knappen, gikk kroken plutselig inn, og det ble grønt lys i stedet. Infoskjermen i bilen sier at alt er i orden, men det er egentlig ikke det, for parksensorene bak virker ikke. I stedet for at avstandsmerkingen kommer opp, kommer bilde av bilen, men med hvit varseltrekant for hengerfestet.

Jeg tror det er boksen nede til venstre, for det var den det kom røyk fra, men også boksen oppe til venstre ble litt bløt. Har sett på towbar unit på Ebay, og selvsagt dukker begge opp... De skal egentlig stikkes nedi isoporlommer, men jeg har ikke gjort det ennå, da det skal feilsøkes her.

Men har denne nede til venstre, for jeg er rimelig sikker på at denne kanskje ikke er helt i orden, to funksjoner? Det er nemlig to kontakter inn.

Det er også to bokser foran batteriet, en som er nesten helt skjult av den tykkeste røde ledningen, og en til høyre for denne.

Det blir vel en tur til verkstedet til uka for feilsøking, men foreløpig ser det jo ut som om jeg var rimelig heldig med at ikke alle fire boksene druknet. Da kunne det blitt sirkus, tipper jeg. Og tom lommebok...

2017-08-24_21_58_33.jpg

2017-08-24_21_58_10.jpg

2017-08-24_21_58_23.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...