IRN Skrevet April 19, 2018 Share Skrevet April 19, 2018 (endret) Hei! Har en E46 med M43TUB19 motor som jeg har et merkelig problem med. Når jeg gir litt gass i lav hastighet (typ 20-60 km/t) reagerer bilen vanlig helt til det kommer en svak lyd fra motorrommet som høres ut som en brusflaske som åpnes. Når det skjer skyter nåla for drivstoff-forbruket i været og jeg får dårlig kraft fra motoren. Hvis jeg bremser ned igjen fortsetter nåla sakte å stige, helt til den samme "brusflaske-lyden" kommer og nåla faller ned igjen. Når det skjer trekker så motoren godt igjen. Når jeg har kommet opp i hastighet på f.eks. motorveien skjer dette svært sjelden. Noen som vet hva dette kan skyldes? Har nylig byttet: luftmengdemåler, lambdasonder, bensinpumpe, ventiler, dyse-pakninger, innsug-slanger. Bosch eller originaldeler alt sammen. Endret April 19, 2018 av IRN skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IRN Skrevet April 20, 2018 Forfatter Share Skrevet April 20, 2018 Tok en kort video som viser når nåla øker og så faller igjen ved nedbremsing. Ræva kvalitet, men men: https://streamable.com/x50ts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå