locktite Skrevet Mai 8, 2018 Share Skrevet Mai 8, 2018 Så komplett som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locktite Skrevet Mai 23, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2018 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 Hei, Jeg har en komplett M42B18 turbomotor som jeg vurderer å selge. Har ikke lakt den ut for salg enda, men har begynt på annonseteksten, så limer den bare inn under her. Motoren står i bilen, så det går ann å prøve den. Motoren var ferdig bygd våren 2012, og har gått 17.000km siden det (tror jeg), både på bane og vei. Motorblokka og toppen ble sendt til Sarpsborg Motorverksted, der ble motorblokka og toppen renset og vasket, det ble byttet ventilstyringer på eksosventilene, slipt alle ventiler, mira frest alle ventilseter, planet topp, polert begge kamakslene og pusset kamlagerlerier, boret sylindre til 0.5mm overdim. Den ble satt sammen med alt nytt av pakninger, og mye slitedeler som registerkjede, strammere osv. Spec liste på resten av delene står lenger nede. Har kvitteringer på kjøp av motoren fra bilopphuggeri, fra motorverkstedet og for mange av de andre delene. Da den ble mappet av Kai Roger Bakken i Dynapack, fikk den 310WHP på 1,25 BAR ladetrykk, som er det trykket jeg har kjørt på hele tiden. Etter at motoren var ferdig bygd, har den vært åpnet en gang, da Cometic MLS toppaktningen røyk. Da ble den istedet O-ringet blokka med kobbertråd og brukt orginal toppakning, det har holdt siden. Da ble det samtidig byttet til smidde Carrillo råder (hadde orginale råder, men smidde stempel før det), og blokka ble honet og satt på nye stempelringer. - Haltec e6x Datasprut, med motorkontakt for 318is - 3 Bar ekstern map sensor (Fjernet luftmengemåler) - Motorblokka er boret til +0.5mm - Je Smidde stempler, kompresjon 9:1 - Carrillo smidde råder med oppgraderte WMC bolter - ARP 2000 studs til toppen, ARP studs til veiva - O-ringet blokk med kobbertråd, orginal toppakning - RC 550cc Dyser - Bosh 044 Ekstern bensinpumpe, 1 liter swirl pot - Turbosmart FPR800 bensintrykksregulator (orginal regulator er fjernet), montert klokke på den som viser trykket - Orginalt innsug, disablet dual ram, samco silicone innsug slange - 360 degree oil groove veivlager fra M50 motor, veiva har ACL race lager - To dobble oppgraderte coiler - MSD pluggledninger og plugghetter - Bosch F3CS tennplugger - Garrett GT2860RS Turbo, låst den integrerte wastegaten - Tial 50mm ekstern wastegate, oppgradert med 1 bar fjær - Neukin Bottom mount turbo grenrør, modifisert flens til turbo for at turbo skal stå i en stilling der den går klar av motorfestet - Frontmontert ladeluftkjøler, passer perfekt i en E36 M front uten å kappe i metallstøtfangeren som ligger inni - 2,5" Trykkrør - K&N konfilter, 3" fra turbo inlet - Forge VTA BOV 25mm - Turbo XS HPBC boostcontroller - 80 grader thermostat - Radiator fra E36 328i, selger med den eller vanlig 318is radiator. - Elektrisk kjølevifte 16" - Rallyroad.net lokk til oljefilterhuset med uttak for slanger til oljekjøler, oljetrykkssensor og oljetempføler - 16 raders oljekjøler - Eksosanlegg: 3" downpipe, 2,5" etter downpipe, to Simons lydpotter, en under midten og en bak, alt i rustfritt stål. - Oljeåndingssystem, med en 2 liter catchtank fylt med 5 m metallremsekrøllet innvendig og 3 filter, retur av olje til bunnpanne, to 20mm slanger til lufting fra toppdekselet, ett 20mm rør til lufting - Oljepumpe for retur av olje fra turbo til bunnpanne (olja renner ned i en stor slange som et reservoar som blir pumpet inn i bunnpannen) Her er en video fra mappingen.https://www.youtube.com/watch?v=rpddiRvpQ94 På siden finnes det også videoer fra diverse banekjøringer bilen har vært brukt på. Har ikke lakt ut noen de siste to årene.https://www.youtube.com/channel/UCXCyHT7PEETTt8Pnw4_Q2VQ Det følger med en Getrag girkasse fra e36 316 eller 318is (har to), jeg har brukt en ZF girkasse (328/M3), men den er ikke til salgs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå