Mekkenoob Skrevet Mai 11, 2018 Share Skrevet Mai 11, 2018 Hei! Har et problem som jeg egentlig sliter litt med å beskrive tilstrekkelig, men... vi prøver! Jeg har altså en '06 520D med automatgir. Når jeg stopper i f.eks. lyskryss, eller kjører veldig, veldig sakte med bremsen delvis inne (typ <5 km/t, i parkeringshus etc), så får jeg en slags «risting» i hele bilen, samtidig som turtallet får seg en liten dipp og et hopp, før det normaliseres igjen — dette med et par sekunders mellomrom mellom hver gang. I begynnelsen skjønte jeg ikke helt hva det var, og var redd det var noe alvorlig galt med motoren, men etterhvert begynte jeg å merke følelsen av at den egentlig heller bare prøver å kjøre. Akkurat som om den ikke merker at jeg står og holder inne bremsen, og egentlig bare har lyst til å fortsette å gi gass. Som sagt, med et par sekunders mellomrom. Hele dette opplegget har egentlig vært litt frem og tilbake. Det har gjerne kommet i et par dager, for så å forsvinne helt i flere uker. Slik har det holdt på. Men nå de siste to ukene, så har det vært slik pretty much hele tiden. Og her om dagen skjedde noe som aldri har skjedd før; da jeg fikk grønt lys, og skulle begynne å kjøre, så kubbet hele motoren, så jeg måtte slå den av og på igjen. Til stort tutekor fra de andre bilene bak meg i rushen... 🙂 Det siste der gjorde meg litt urolig, for aldri før har motoren sluknet slik på meg. Heldigvis har jeg ikke klart å gjenskape akkurat det i etterkant, selv om den fremdeles driver og rister når jeg står i ro. Merk at dette skjer kun når bilen står i D. Står den i P, så er den helt stille og maler som en katt. Samme i N. Da jeg prøvde i R, så var det kanskje en liten antydning til risting, men det var såpass lite at jeg konkluderte med at problemet egentlig kun gjelder i D. Er det noen av dere som har vært borti dette før? Hva kan det være? Sensorproblemer? 😇 Girkasseproblemer? 👿 Noe helt annet? Tusen takk for alle svar og innspill!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå