Gå til innhold

98 E39 525TDS olje ut av venthull i peilepinnerør


JakkeJakobsen
 Share

Anbefalte innlegg

Nedslående resultat etter motorflush. Motor bakket seg god og varm på tomgang til det begynte å piple ut peilepinnerør. Tømte ut olja og heiv på motorrensen. 10 min tomgang, tømte ut, fylte på ny olje. Lot motor bakke på tomgang i vel 20 minutter, uten at det hadde lekt noe. Kjørte derfor litt rundt i nærområdet og dro på litt, regner med han spydde ut vel 1 liter olje på to små pådrag over et par hundre meter.

Konklusjon er vel heftig blow-by og ferdig maskin. Får se hva neste kapittel i boka bringer, om det blir overhaling eller byttemotor. Men det blir nok ikke med det første. Takk for alle tips og innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Update:
Motor tatt ut av bil med god hjelp fra en kompis og sendes fortløpende til Cylmo i Trondheim til full overhaling. Dette er nok det minst kostnadseffektive alternativet på lang vei, men blir greiest for meg. Alle TDS-motorer jeg har funnet til salgs er gått et sted mellom 350-500k km, mens min bare akkurat har bikket 250.000 km.

Sånn helt egentlig skulle man satt i en M57-maskin, men gidder ikke styret med ledningsnett, startsperrer og eventuelle godkjenninger hos SVV. Forhåpentligvis ordner dette seg greiest mulig og jeg har en så god som ny TDS i løpet av sommeren.

IMG_1015.JPG

IMG_1016.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...