Oddee Skrevet August 30, 2018 Share Skrevet August 30, 2018 hei, har en e34 m50b20 som bruker noe vann og ligger rett over drifstemp hele tiden. Varme i kupe fungerer som normalt. Noe hvit eksos av og til, sjeldent, men ikke alltid. Byttet radiator, vannpumpe, viskose og vifteblad. Luftet 3 ganger da kjøleveske ble byttet og siden sist gang (ca 2mnd) så har jeg fylt etter 0.5 liter kjøleveske. koker over lengre tid på tomgang.. Er dette symptomer på gåen toppakning? eller er det rett og slett at kjølekanaler er tette? litt frustrert over at jeg må følge med tempen hver gang jeg er ut å turer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
romarto Skrevet September 3, 2018 Share Skrevet September 3, 2018 Magefølelsen min ut fra det du beskriver på den motoren er toppakningen ja.. Vær obs på at denne aluminiumstoppen har lett for å slå seg/sprekke hvis først kjølesystemet slår seg vrang (iallefall med M52B20), så vær 100% sikker på at et motorverksted får planslipt topp og sjekket blokka ved pakningsbytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå