Sigrm Skrevet November 1, 2018 Share Skrevet November 1, 2018 (endret) Heisann! Etter å ha lett etter litt info selv om hvor dårlig kina-grill egentlig er, bestemte jeg meg for å spandere på meg alle de 270 kronene det kostet å prøve, og å oppsummere erfaringen litt her i tilfelle noen andre lurer på det samme. Rop ut hvis noe mangler, er feil, eller er dårlig forklart! Grillen jeg kjøpte var av typen "Gloss black, twin spoke", absolutt billigste sort. Dette gjenspeilet seg egentlig mest på de tingene som ikke er synlig når de er montert, nemlig i form av: Hvor lett den var å montere Klipsene for å holde den på plass er mindre elastiske enn de bør være Utformingen av klipsene er ikke ideell (kommer tilbake til dette) Må jo likevel nevne at overflate neppe er 100% like bra som en original grill, men jeg har ingen original M-grill å sammenlikne med. Det finnes enkelte små porer fra støpeprosessen, men du må nesten stå med nesa i grillen for å se dette. Montering Rett bak grillen i min 2012 520d sitter det et sett med radiatorspjeld. Vil tro at disse hører med Cold Climate package, men rett meg gjerne hvis det er feil. På youtube ser det ihvertfall ut til at de som går i varmere strøk ikke har disse. Grunnen til at jeg nevner dem, er at de gjør det til et sabla knot å få gjort noe som helst fornuftig uten å ta av fangeren. Her er det sikkert noen som syns det går greit, men jeg spanderte mange banneord allerede før jeg hadde fått ut originalgrillene. Vet at mange bare røsker ut grillen når de skal ha dem ut, men jeg ville ikke risikere noe, siden jeg tenkte at jeg trolig fikk bruk for dem igjen. Skulle jeg gjort dette igjen ville jeg sterkt vurdert å ta av hele fangeren. Mange reviews på eBay sier ting som «tabs easily break, garbage», og det stemmer godt dersom man prøver å montere dem likt som de fleste monterer originalgrillene, ved å banke dem inn. Undertegnede knakk en av klipsene før lærdommen satt: ikke bank dem inn. Isteden anbefaler jeg følgende fremgangsmåte, forutsatt at originalgrill allerede er tatt ut og du ikke har valgt å ta av fangeren: Studer utformingen på klipsene før du begynner og merk deg hvilken side av klipsene den tykke delen som holder fast mot innsiden av fangeren er på. Plasser grillen løst inn i hullet og sjekk nøye at alle klips treffer riktig hull. Bruk en lykt og lys inn i sprekken hvis nødvendig. Begynn med de nederste klipsene, og jobb deg oppover. Opplevde det slik at de første er lettere enn de siste, og siden de nederste er mest knotete å komme til under gummihetten fra radiatorspjeldene, ville jeg fått dem unnagjort først. Trykk først litt inn fra utsiden til du føler at det begynner å butte litt. Stikk så en hånd ned på innsiden av fangeren og hjelp klipsene inn i hullet ved å bøye dem opp og ned mens du trykker mer fra utsiden. De går sjeldent helt på plass uten hjelp fra innsiden, og det er derfor disse billige variantene knekker nå man trykker hardt fra utsiden. Ikke trykk hver klips helt inn på første omgang, men jobb deg heller gradvis rundt og rundt hvis du kan. Det kan likevel være greit å trykke de nederste helt inn først, før du jobber videre med de øvrige. Etter å ha jobbet seg litt frem og tilbake virket det fortsatt som om noen av klipsene ikke ville helt inn, men siden du studerte klipsene før du begynte, vet du nå hvilken vei den utstikkende delen av klipsen er, og dermed hvordan du kan hjelpe dem den siste biten inn på plass: Bøy dem ekstra hardt bort fra den tykke delen mens du trykker ekstra hardt fra utsiden, så smetter de nok inn til slutt. Andre ting Det kan være fint å ha på en tynn ulltrøye eller liknende, for det er sykt trangt, og man riper seg fort opp på armene hvis man bruker t-skjorte. En lang flat-trekker er veldig nyttig til å hjelpe inn de øverste klipsene og de på hjørnet. Vær forsiktig når du tar ut originalgrillen, tror den fort kan ripe opp fangeren hvis den røskes ut skjevt nok. Tidsbruk for meg var snaue timen, men nå som du har en lekker tråd med ekstremt hjelpsomme tips, går det såklart mye raskere for deg. Hvis du ikke tar av fangeren: ikke gjør dette en kveld du allerede er litt småsint. Dette ble fort et langt skriveri om noe om burde være såre enkelt, beklager det. Nå til det mest interessante. Resultat For 270kr synes jeg dette er kjempebra. Største drawbacken er kanskje at den stikker noen millimeter lenger ut på siden som vender inn mot midten av bilen, håper det er mulig å se på bildene. Vet at det er mange som vil si at original alltid er best, men jeg er av den oppfatning av at det ikke er så viktig på en pyntegjenstand som dette så lenge det ser bra ut. MEN: det viktigste av alt er at du selv er fornøyd, så da er det igrunn bare å se på bildene og gjøre deg opp din egen mening om hva du vil ha Link til grillen jeg kjøpte: https://www.ebay.com/itm/Gloss-Black-Kidney-Grill-Racing-Grille-Dual-Line-For-BMW-F10-F11-F18-5-Series-M5/113249104467 Endret November 1, 2018 av Sigrm Formatering. Skrivefeil. Glemte link. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå