Gå til innhold

Skifte ut instrumentpanel på e36

Daniel1337
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kort spørsmål: Kan jeg enkelt bare bytte Instrumentpanel fra en tilsvarende prikk lik bil uten at det blir problem med VIN nummer ikke stemmer overens med bilen? Skal bare teste å se om dette fikser problemet i første omgang. Må vel rapportere at km standen får avvik men det går greit da den ikke skal selges.

Langt spørsmål: Faren min sin e36 1998 320i cab har stått utenfor huset å rustet i flere år pga instrument panelet døde slik at den aldri ble eu godkjent.

Har nå bestemt meg for å prøve å fikse dette sjøl. Har bestilt et brukt instrumentpanel fra en bilopphugger men er litt usikker på om det kommer til å fungere. Bilen er samme årstall og merke, serienummer på cluster stemmer også overens. 

Det jeg har tenkt å prøve først er å bytte code pluggen som er bakpå clusteret med den gamle så kanskje km stand vil stemme. Usikker på om den originale code pluggen har minnet sitt lengre da instrumentpanelet hadde en saktegående død der fartmåleren forsvant først og etterhvert resten. Tilslutt forsvant også info på skjermen med diverse feilkoder, mener den kjente ppppp koden stod før skjermen ble blank. Når jeg kjører test 1 så går den uten at info vises i skjerm men viserne hopper litt på seg på slutten. Blir det nye instrumentpanelet mitt ubrukelig hvis jeg setter inn en korrupt code plug? Eller kan jeg sette inn code plugen som det kom med etterpå hvis min originale ikke funker?

Er mye motstridende info på nett ang e36 instrument swaps, men har lyst til å prøve likevel. Hvis alt går bra og min originale km stand kommer frem, er det så enkelt at jeg bare låser opp test funksjon gjennom instrumentpanelet og kjører test 9 for å matche den interne km stand med den eksterne(code plugen) så den høyeste vises? (Har bestilt panel med mindre km enn det jeg har nå)

Endret av Daniel1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...