Gå til innhold

Bensinfilter feil vei, er det nå ødelagt? 88 E30 320i Touring


kimhaak
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Satte inn nytt filter ifb med fiks av bensinrør. Filteret, Febi Bilstein 24073, hadde ingen merkinger overhodet. Så på det gamle originale, og de hadde lik formfaktor, så jeg antok retningen var lik. Det var den ikke...

Bilen startet ikke, og jeg sendte Febi en mail og de bekreftet at jeg hadde montert det feil. De sa jeg bare kunne snu det. Vel, snu det skulle jeg, og når jeg tok av slangen som kommer fra pumpa, så var det et stort trykk i filteret, som jeg selvsagt fikk midt i fjeset og mest i øynene...etter å ha famlet meg inn, pluss en ufrivillig tur i snøhaugen, så fikk jeg skylt øyer og sjekket med giftsentralen at det ikke var så mye mer å gjøre så gikk jeg ut for å se over filteret og snu det. 

Så da at jeg har koblet rørene såvidt feil også, bensindampen sto koblet til retur slangen inn på tanken, og retur fra motor til tanken sto koblet inn i røret for bensindamp. Tviler på at dette gjør noe skade at det sto slik mens jeg prøvde å starte bilen, som ikke startet. (?) Det kom ikke bensin ut av disse rørene når jeg koblet dem dit de skulle sitte.

 

Så begynner jeg å lure på om filteret nå egentlig kanskje er kaputt? Kan jeg ha vrengt det innvendig når det fikk bensin inn feil vei, og trykket inni åpenbart tyder på at det ikke slapp bensin gjennom seg og videre til røret som går inn til motor?

 

--

 

Kim

Endret av kimhaak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...