Frode H. Skrevet Februar 16, 2019 Share Skrevet Februar 16, 2019 Har fått verkstedtime på mandag for å prøve å finne ut av en lyd i bilen. Videoen er filmet fra passasjersetet og det kommer tydelig frem (mye tydeligere enn hva det høres ut fra førerplass) at noe ikke stemmer. Den dagen jeg filmet lå det klumpete is i gaten her og det var ikke noe problem å høre klirringen/bankingen. Problemet er at til vanlig er det kun de første minuttene når bilen er kald det er mulig å høre noe. Og en må treffe de verste kantene/fartshumpene/isklumpene for å i det hele tatt høre noe. Når bilen er kjørt noen minutter er det stille. Jeg har hatt bilen oppe og sjekket eksosanlegg men det ser ok ut. Har noen hørt noe liknende før, så tar jeg gjerne med meg tips om hva det kan være. Gjetting er også lov Er redd de ikke hører noe og mener alt er i sin skjønneste orden. De har fått filmen, som jo sier noe annet, men vi får se. Bilen er kjørt rundt 40K så noen slitedeler kan gjerne utelukkes, så sant de ikke har feil. VID_20190202_122401.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 19, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2019 Lyden ble borte i løpet av helgen, og de fant ikke noe galt. Når jeg kjørte på jobb i dag var den tilbake igjen.. Får ta opp litt mer film, så får de se mer på det når den skal inn igjen. De fant en tett EGR ventil etter diagnose og har bestilt ny. 40K km og det begynner å tette seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GB500 Skrevet Februar 20, 2019 Share Skrevet Februar 20, 2019 Mulig jeg er helt på bærtur så ikke skyt meg men jeg har en kompis som hadde "samme" lyd, og da også kun når bilen var kald. det viste seg å være innmaten i katalysator boksen som hadde løsnet fra "skallet" kan det være noenlunde samme problem hos deg? en del av innmaten i eksosen har løsnet og så fort den blir varm så utvider den seg nok til å sitte mer fast og ikke rasle ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 20, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2019 Jeg er rimelig sikker på at varm bil påvirker at lyden blir borte, så det kan godt hende det er noe rundt eksosanlegget. Egentlig forsvinner lyden etter bare noen minutter, så der stemmer det jo bra med EGR ventilen sin intervall. Men forstår ikke hvordan den kan få frem slik lyd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå