Aleks1993 Skrevet September 3, 2019 Share Skrevet September 3, 2019 Hei! Får avogtil opp Drivetrain i iDrive, og bilen går i nød, etter Max 20 sek går den som den skal igjen. Hele forrige uke skjedde det ikke, så skjedde det igjen to ganger nå i uka. Har merket at det skjer i motbakke somregel. Hva kan dette være? Skriver feilkodene her, blir ikke klok på det, hva må Evt byttes? 25D400 244D00 299F00 takk for Evt hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jochris67 Skrevet September 4, 2019 Share Skrevet September 4, 2019 Hadde samme problem på min F11 2011 rundt 195Kkm. Turbo ble byttet på garanti. Det var den elektriske regulatoren på turboen som var «sticky». Få en diagnose med Rheingold/ISTA først. Jeg vedlegger bilde av Rheingold med dine feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easyfixx Skrevet Juni 2, 2023 Share Skrevet Juni 2, 2023 Hva fant du ut hva problemet var? Ser ut som jeg har samme problem/feil koder som deg nå for øyeblikket🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jochris67 Skrevet Juni 3, 2023 Share Skrevet Juni 3, 2023 Det ble bytte av turbo da den elektriske «waste-gate» regulatoren var «sticky». Regulatoren og turbo sitter sammen som en enhet og kan ikke byttes separat dessverre. Denne feilen sammen med EGR-ventil og Høytrykkspumpe (HPFP CP4.1) er alle feil jeg har hatt siden 150K. Nå har den gått 300K. Reg-kjede bytte var preventivt ved 240K og kommentar fra tekniker «var ikke så værst, tydelig hyppige oljeskift». Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå