Gå til innhold

Baklys e46

amentia
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tak i baklykter til min 2003 320d da ledlyktene ikke lenger virket som de skulle. Det merkelige er at det fra bilen kommer en klase med 7 ledninger, mens det på pæreholderen på bildet bare er 6 ledninger. Lyktene satt på en 318i fra samme år og jeg nekter å tro at det skal være flere lys på dieselvarianten. Regner med jeg bare dropper en av de som er til overs. Det viktigste er at lyktene virker som de skal. Jeg bruker måleinstrument for å finne hvilke ledninger som går til hvilken pære, men så blir jeg usikker på hvilken pære som er hva. Blinklyset og lys til bagasjerommet er greit, men jeg er usikker på hva som er hva av de to nede. Bildet er av pæreholderen på sjåførsiden. Pæra til venstre (altså den som er nærmest bilens venstre side når man står bak) står det 21W på og den har to «pigger» som står nøyaktig 180 grader overfor hverandre. På pæra til høyre (den innerste) står det 21W/4W på og den har to pigger som ikke står rett overfor hverandre, men mer 160 grader/200 grader i forhold til hverandre. En av dem er vel vanlig baklys og parklys, mens den andre må være bremselys, eller er det slik at begge er baklys, mens en av dem bare lyser sterkere når man tråkker på bremsen? Sjelden jeg står bak bilen og ser på lysene samtidig med at jeg tråkker på bremsen :-)

Edit: en av pærene (kanskje bare på bilens sjåfør- eller passasjerside?) skal vel også fungere som tåkelys?

ED0F429E-E17B-4827-B6FD-B5AD6B021AC6.jpeg

Endret av amentia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...