Gå til innhold

E91 touring 2007 med feiltenning


GWtelle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, BMW eksperter!

Har en 2007 E91 bmw med denne N46 motoren som jeg har lest så masse flott om et par dager :D

 

Begynte for 2 uker siden da jeg skulle levere kjerra på verksted for å bytte vanos motor pga en garanti sak. Denne ble byttet for sånn ca 2 år siden, samtidig som strammere etc på kjede ble fikset.

 

Fikk ikke tilbake bilen min denne dagen pga den ga feiltenning på sylinder 2 etter de hadde byttet vanos. 

 

Så fulgte mange dager der de egentlig ikke hadde tid til å se på den, men de sjekket kompresjon, kryssbyttet coiler, kryssbyttet dyser, og satte inn nye tennplugger. Ingenting hjalp, fortsatt feiltenning på sylinder 2 ved pådrag.

Etter litt om å men, så fant de ut at hvis de kjørte bilen varm, så slettet feilkode, så funket det som det skulle, med full effekt ut av motoren. Men dagen etterpå skulle de prøve igjen, med kald motor og da var da samme regla igjen.

 

Med gammel vanos som ga feilkode(har ikke koden desverre) så gikk motoren tålig bra, litt dårlig effekt, men det var ingen lugging etc. Med ny vanos så var det veldig tydelig en sylinder som ikke fyrte skikkelig.

 

Så jeg lurer på om noen vet hva dette kan være? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...