Gå til innhold

E36 M50b25 turbo M3 3.2 understell og drivlinje


termin
 Share

Anbefalte innlegg

E36 M50B25 turbo selges - Annonse på https://byttegarasjen.no/annonse/KfjWiY4HxK6edIhgYdiL 

Kontakt meg her, eller på tlf 90970172 for mer informasjon. 

Selger en E36 M50b25 turbo, med E36 M3 3.2 drivlinje. Motor er overhalet av forrige eier, og skulle i følge han tåle opp mot 1.4 bar. Jeg har bare kjørt på 0.6 bar, og dette har holdt i massevis for meg til drifting på Rudskogen. Går mye bedre enn en E36 M3 3.2. Bilen oppleves som svært lettkjørt. Bil ble bygget av meg i 2016 til bruk i drifting på Gatebil. Har siden den gang stått i ro inne i garasje.

Bilen er perfekt til nybegynnere, men har en solid drivlinje som skal tåle juling for de som ønsker å skru opp litt mer trykk. Bilen er bygget av lett tilgjengelige deler dersom noe skulle behøves å byttes, og er lett å skru på.

På mitt siste treff så fikk bilen seg en støkk i front. Skjerm venstre side ble byttet, samt grill og front, radiator, bærebro, og endeledd. Bør rette opp venstre rammevange bedre for at frontfanger skal sitte bedre. Jeg ville nok sveiset på rørramme framme først som sist. Panser fikk seg også en støkk, men fungerer helt fint. Har kjørt bilen i ettertid, og alt fungerer som det skal. Trenger en firehjulskontroll før en reiser på treff.

Motor:

M50B25 uten vanos, ca 8:1 i komp.

Helt ny M3 radiator, og oljekjøler

Vanos stempel for komp. senk

Non-vanos råder, som er sterkere enn vanos råder

Mener at det er 2x innsugskammer, men ikke sikker

ARP bolter + MLS i topp

E36 M3 3.2 oljesump, pumpe, og dobbel oljepickup.

E36 M3 3.2 oljefilterhus med flere oljeuttak

Delphi 788cc dyser

E36 M3 3.2 bensinpumpe

Sachs 618 Trykkplate + 4 pucka sinter clutch + Enkeltmasse svinghjul

Vems V3.33 ECU, roadmappet av Jørgen i Vems

Helt ny Holset HX35. Kun gått 5 timer. V-band på eksos og innsug

Brukbart stor intercooler med t-klemmer

Omsveiset og forsterket kinagrenrør til topmount. T3 flens.

Audi S2 wastegate.

Hjemmesveiset 3" eksos, med 1 lyddemper bakerst. Ca 100dB

 

Drivlinje:

Alt i drivlinje er hentet fra en E36 M3 3.2

E36 M3 3.2 6 trinns girkasse

E36 M3 3.2 LSD sperrediff

E36 M3 3.2 stikkakslinger

E36 M3 3.2 mellomaksling

 

Bakstilling:

Alt er E36 M3 3.2, unntatt TA Technix coilovers med nye topplager.

Stålomspunnede slanger til bremser.

Innsveisede forsterkninger til diff feste.

Polyforinger i alt.

Stabstag lenkearmer nytt

Hengerfeste bak, men avkappet selve kulefestet. Stiver av karosseriet bak.

 

Forstilling:

TA Technix coilovers + M3 3.2 snudde topplager for "drift" vinkel på hjulene

E36 M3 3.0 bremser, og stålomspunnede slanger til bremser.

E36 M3 3.2 eksentriske foringer til bærearmer for "drift" vinkel.

Alt av stag ol. er nytt.

Nye bærearmer

Inne i coupe:

Hydraulisk håndbrekk

MOMO ratt

AC Schnitzer shortshift

E36 M3 3.2 instrumentpanel, med fungerende oljetemperaturmåler

Turbotrykksmåler

Oljetrykksmåler

Hovedstrømsbryter

Bensinpumpebryter

Starterknapp

Ribbet det meste innvendig, men varmeapparat fungerer.

Standard E36 stoler følger med, og ikke Vader som er avbildet.

 

Bør ordnes:

Rette opp front bedre. Panser fikk seg også en støkk, men skal fortsatt passe brukbart.

Planere eksosmanifold. Ble noe skeiv under sveising. Lekker minimalt/inget eksos under kjøring som jeg la merke til.

Mulig kjøpe ny adapter til oljeuttak til turbo og oljetrykk. Lekker bittelitt, men ikke mange dråpene.

Ny sensor eller resistans til vanntemperatur til instrumentpanel. Ved standard kjøretemperatur, så viser instrumentpanel at bilen koker. Sikkert grunnet at dette er et E36 m3 3.2 panel, og ikke M50b25 som vanntemp sensoren hører til.

Burde sveise inn ny eksosflex. Har fått litt skader ved inn/utkjøring i garasje.

Turtallsviser er innstilt for 4 cylindret instrumentpanel. Må sikkert kodes om i Vems.

Liten vannlekasje i ene bolten til eksosmanifold. Det er helt tett sålenge bolten er i.

Turbo og eksos bør få varmebandasje på seg. Blir for varmt til topplokket.

15002274_1686109148385418_5619962222819328506_o.thumb.jpg.d99652027e5b2238c1c6652a83ce0ca8.jpg14681619_1669361963393470_1237814929998416809_n.jpg.b22fa45f94d476ea53db268e9faf440e.jpg14212635_1650391968623803_306227827654810988_n.jpg.1db014e477318c607f9c0bb46daf9ce4.jpgIMG_20200704_125807.thumb.jpg.7cca296fc81b27fa9a1d4bfbbe004896.jpgIMG_20200704_125858.thumb.jpg.07c259ca0c5e583496e8cd68bfb0b8ce.jpg14207638_1652485265081140_6470783463172035576_o.thumb.jpg.596c699f819d0bd764c46f975796bb43.jpgIMG_20200712_141938.thumb.jpg.2899c148f2905bc1e770d4d2c84c4cc6.jpgIMG_20200712_141955.thumb.jpg.09a1036af5da08686888bcf8e29279fd.jpgIMG_20200712_142002.thumb.jpg.c05e8cb0f724f3424084843e45330016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...