Mello Skrevet Oktober 7, 2020 Share Skrevet Oktober 7, 2020 Har en BMW F10 2012 autmatgir og bakhjulstrekk der det oppstår vibrasjoner som kjennes i sete og ratt i hastigheter over ca. 110 km/t. Har gått den lange veien fra å sjekke hjul, avbalansering etc helt til at den nå ble kjørt på bukk i høye hastigheter og verkstedet mener de ser at vibrasjonene kommer fra mellomakselen. Merker ingenting av vibrasjonene før angitt høy hastighet. Har i den forbindelse en rekke spm som noen kanskje kan hjelpe meg med. Verkstedet mente først de kunne beholde mellomakselen og bare bytte koblinger (hardy, balata osv), men endret senere mening til at de måtte bytte hele akslingen med tilhørende deler. Hvorfor vil det ikke hjelpe å bare bytte koblingene? Vil det hjelpe å få mellomakselen balansert? (Jeg mener min samboer dunket understellet ned i en stor stein på hytta forut forut for at dette oppsto. Kan dette ha skapt en ubalanse i mellomakselen?) Verkstedet mente også at problemet KUNNE komme fra girkassen, men de ville starte med å bytte hele mellomakselen. Er det sannsynlig at jeg vil bli kvitt problemet ved å bytte akselen eller kan det like gjerne være girkassa? (Merk at det kun kommer i høy hastighet, girkassa er helt smooth ellers, kjenner ingen vibrasjon i girspaken når vibrasjonene oppstår). Setter stor pris på deres tanker rundt dette før jeg ruller videre på en potensielt kostbar ferd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå