Gå til innhold

Testing av wasted spark coil packs


02dag
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med et turbobygg på min 02, men har problemer med å få gnist. Jeg har prøvd å få til dette manuelt for å utelukke om det er noe feil på Microsquirt ECUen som jeg bruker.

 

Dette er selvfølgelig en 4-sylindret bil og jeg har en coil pack fra Maxx performance med delenummer 9928. Den kan sammenignes med Accel 140028 og ingen av disse er det mulig å få tak i noe info om på internett. Jeg har også en annen fra Biltema nr 53414 og heller ikke denne er det noe info om.

De har tre ledninger inn og den ene skal da kobles til 12v og de to andre legges til jord(antar jeg) av ECU. Jeg måler 0,7 ohm mellom begge de to primærledningene og 12v-ledningen. Mellom hver ende på sekundærledningen måler jeg 11Kohm.

Når jeg prøver dette manuelt så skjer det ingenting på pluggen. Her har jeg prøvd med pluggledninger med både lav motstand og litt høyere motstand og en vanlig ledning. Ingenting skjer.

tok en gammel rund coil og prøvde det samme og fikk gnist med alle tre metoder.

Har jeg virkelig to stykk coil packs som er defekte eller er det en annen metode for å teste de? Den på Biltema kjøpte jeg i går.

 

 

 

 

IMG-7640.JPG

IMG-7639.JPG

Endret av 02dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 02dag changed the title to Testing av wasted spark coil packs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...