Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Merker en svak ulyd fra noe som jeg mistenker er servopumpe eller andre deler av hydraulikksystemet. Selve lyden kan minne om turbolyd, og den varier med turtallet, men mistenker at det kommer fra hydraulikksystemet siden styringen tidvis er litt tyngre enn jeg ville forvente. Ligger ikke inne noen feilkoder som jeg klarer å koble til dette. Kan være verdt å nevne at bilen har hydrauliske stabilisatorstag som vel deler pumpe med styringen?

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å finne ut hvor feilen ligger?  Er dette en kjent svakhet på disse bilene?

Har kikket oppi hydraulikkreservoaret, og oljen har et tynt lag med skum på toppen.

Legger ved feilkoder fra sist skanning. Har koblet fra det feilede dørhandtaket nå.

1. DDE (Engine-Diesel Electronics)( 3 DTCs )

Codes Description Status

24F700 Fuel filter heating activation, circuit open Intermittent

288E00 Power management, undervoltage Intermittent

246B00 Charge-air pressure sensor, signal, plausibility with ambient-pressure sensor at idle Intermittent

2. CAS (Car Access System)( 1 DTC ) Codes Description Status

9307AF Outside door handle electronic module on rear driver side, non-permissible current value on unlocking line Permanent

3. AHM (Trailer Module)( 1 DTC ) Codes Description Status

802822 No current encoding date stored Permanent

4. SMFA (Driver Seat Module)( 2 DTCs ) Codes Description Status

8029D4 SMFA (Driver Seat Module), undervoltage Intermittent

802A08 Personal Profile, porting restricted due to absence of calibration Permanent

5. IHKA2 (Integrated Automatic Heating And A/C System 2)( 2 DTCs ) Codes Description Status

8011E6 Independent heating, flame failure detected during heating operation Intermittent

801225 A/C compressor, deactivation due to underpressure in refrigerant circuit Permanent

Skrevet

Har ikke noe svar å komme med,men jeg har også denne svake ulelyden på min 530d f11. Høres best mellom 1500-2500 rpm,så blir den borte da motor overdøyver lyden. Minner om turbo/hydraulikk lyd. skal bi innt å se om noen har noe svar på dette. Sulland sier lyden er helt normal på disse bilene,noe jeg nekter å tro..

• 1 month later...
Skrevet (endret)

Tar opp igjen denne tråden. 

For litt siden gikk sikring nummer to. Denne drar med seg en haug med utstyr, blant annet noe med servoen, siden ulyden forsvant så lenge denne var ute. Rattet ble også fryktelig tungt, så jeg antar at det er noe med servoen som er elektrisk styrt. Pumpen blir vel dratt av reima, så det må være en annen komponent som lager lyd. Er det noen som har oversikt over om det er noen elektrisk styrte kontrollventiler som kan være den skyldige?

Endret av noble
Skrevet

Ventilblokka til dynamisc drive har jo endel ventiler. Denne ligger bak høyre framskjerm på f11,mulig den gjør det på din også? Tror nok feilen for min del ligger i denne ventilblokka,men har ikke fått forsket mere på det enda.  Den sikringen som du nevner,har den noe med dynamisc drive å gjøre?

Skrevet

Ser i F10 tråden at det er en som har hatt problemer med samme sikring der. Den går til abs/dsc og comfort access modulene. 
Du kan jo prøve å ta ut sikringen og kjøre en runde for å se om lyden går bort. Hos meg sluttet bla speedometer  å virke, så det kan være greit å gjøre testen på et avsidesliggende sted 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...