matros72 Skrevet Juni 2, 2021 Share Skrevet Juni 2, 2021 (endret) Begynner å bli oppgidd av lyder som kommer fra denne bilen nå. Hadde tidligere en ulelyd ved sakte kjøring, som nå er så godt som borte. Men nå når sommerdekk er på, og det blir kjørt med vinduer åpne, så legger man merke til alt av lyder. Saken nå er at det kommer en svak shhh/skrapelyd fra motor/drivverk når bilen begynner å rullle. Når bilen står stille, så er lyden fraværende. Så snart det bllir bevegelse i bilen, så kommer denne irriterende lyden. Når jeg kjører inn i garasjen hører jeg lyden er der helt til det er gått 1-2 sek etter jeg har stanset på bremsen, så forsvinner den. Altså ingen lyd så lenge bilen ikke ruller. Har undersøkt alt snart, men blir ikke klok på det. Eneste jeg kan se dette kommer fra er servo systemet, da bilen har dynamisc drive. Dette systemet er vel hydraulisk, og er dette noe som kan ligge å lage lyd? Eller at det kommer fra klima kompressor,men lyden er der om klima er av eller på. Lyden er ikke konstant, men kommer å går alt ettersom. Ting som er sjekket er alle løpehjul, byttet reim å strammehjul. Servo olje ser helt ren å fin ut. Rimelig sikker på at dette kommer fra dynamic drive systemet. Endret Juni 2, 2021 av matros72 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå