bmwemil Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Hei! Har en 09 x3 e83 n47d20a, fikk registerhavari på denne for en stund tilbake. Kjøpte nytt registersett, toppakning og bolter og gikk på med godt mot. Var ett par eksosventiler som lakk litt når jeg testet med vann, ellers så de andre helt fine ut, slipte inn nye ventiler og satte det sammen. Startet og gikk som en klokke, men når den ble varm så kom oljetrykkslampa. oppdaget etterhvert at når jeg åpnet oljepåfyllingen når bilen gikk så sprutet det olje over hele motorrommet, så også at olja var veldig tynn, så ut som det var tilblanda frostvæske. Tenkte at det kanskje var sprekk i toppen ett sted så jeg fikk tak i en ny (brukt) topp og gjorde hele prosessen på ny. sjekket oljepåfyllinga med en gang den startet og der sprutet det ingenting så jeg tenkte at da var det den forrige toppen som var sprukket og at nå var alt i orden. lar bilen stå og gå på tomgang til den blir varm og sjekker oljepåfyllingen igjen, og såklart- der sto olje/vannspruten over hele motorrommet igjen @##@#!! Tenker det kom vann i olje når termostaten åpner, er det da blokka som er kast? Vurderer og hive hele skiten og skaffe en annen komplett motor. Er det forsesten noen som vet om jeg eventuelt kan bruke N47D20C motor, i istedenfor A. ? Takknemmelig for alle svar -Emil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå