Gå til innhold

Identifisere ulyd fra motorrom? Video!


matros72
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er jeg dritt lei av å finne ut av va denne lyden kommer fra, så jeg har gjort et opptak av lyden. Er det noen kloke hoder her som har noe formening om hva denne lyden kommer fra? Tar jeg av reima, blir den borte. Så lyden må komme fra noe multireima løper rundt. Lyden er der BARE når bilen settes i bevegelse. 530dx f11 med dynamic drive. Lyden kommer ca 0.56 sek ut i filmen, så blir den borte litt for så å komme tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som servo/DD-pumpe det der, men ikke noe som høres galt ut egentlig. Minner meg om lyden på pumpen på min E65 (som også har DD) når jeg lytter med stetoskop (noe du burde prøve for å lokalisere lyden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg og har kommet fram til at det mest sannsynlig er fra pumpa eller ac compressor. Men har det vært fra ac, så skulle jo lyden vært til stede bår bilen sto stille også.Så i og med at lyden kommer så snart biln begynner å rulle, så må d jo være fra pumpa og dd systemet. Men denne lyden kan da umulig være normal? Må jo være feil i systemet her med tanke på at lyden er der så si hele tiden når bilen er i bevegelse? Jobber disse hydraulikk motorene på stagene konstant? Uansett så er dette for mye lyd i mine øyne. Høres jo ut som kavitasjon, som om oljen er full i luft🤔

Endret av matros72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ved oppstart etter at bilen har stått over natten,er servoolje beholderen full i luftbobler. Denne luften forsvinner etter noen minutters gange,men er samme opplegget ved neste kaldstart. Eneste jeg kan se av lekasjer er nede på hydrulikkmotor til dynamisc drive,foran på stab staget. det lekker vel ikke sånn sett,men svetter litt.Kan det være at det er denne motoren som er synderen?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...