Gå til innhold

Bilen ble plutslig slapp


Sanderkl
 Share

Anbefalte innlegg

Hallais, har en bmw f30 2013 mod med n13 motor og bensin (tunet)

Tok med meg bilen på løftebukken for og bytte temperatursensor på kjølevannet pga lekasje på den som var der. Når jeg bestillte ny sensor kom både sensor og "huset" som sensor sitter i og begynte egt først med og prøve og få bytta hele delen så da måtte jeg demontere en hel del rundt motor for å komme til men skjønte raskt att det gadd jeg ikke så monterte det sammen igjen og bytta bare selve sensoren.

Det som ble demontert rundt om var minus polen på batteriet og kablene på hjerna/ecu. Og to andre kabler ved siden av der igjen som jeg ikke helt vet hva var til. Tok også av en jordingsledning og er montert riktig igjen. Det skal forsåvidt resten og være.

Kjørte bilen hjem til min far 5 min fra bukken og bilen fungerte helt normalt. Så på veg hjem til meg selv merket jeg den begynte litt og tulle. Ca 71 km hjem. Rett i innkjørselen min fikk jeg opp beskjed att jeg måtte fylle olje da bilen mente det var lite. Peila olje med engang og der var det olje litt under midten mellom det to strekene på peilepinnen (also bra med olje) fyllte på opp til max og varselen forsvant.

Startet opp bilen idagtidlig uten noe problem. Kom ned på hovedveien og skulle gi litt gass og da skjedde det lite, bilen hikka i ett lite sekund før den responderte på gassen. Bilen kjørte fint etter det men den er fremdeles slapp og lat iforhold til hva den var før jeg begynte og bytte sensor og demontere litt.

Virker som bilen mista all hk og girkassen girer noe opp å ned som den vil (ikke sann den var) teit spm men kan vell ikke være att tuninga har forsvunne da jeg kobla fra batteri og hjerne osv? 

Kom med gjerne med tips. Beklager for en tongvindt beskrivelse

Legger ved bilde av de 6 kablene jeg demonterte på hjerna/ecu

20210908_174622.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...