Gå til innhold

Rekkevidde ix3

Sæthre
 Share

Anbefalte innlegg

Hei !

Har akkurat kjøpt meg ix3, ladet den opp til 100% da viser den rekkevidde på 324 km.

Jeg syntes dette er litt rart da det står oppført  450 km alle steder jeg har lest om denne bilen.

Kan noen forklare meg dette?

IX3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitert fra en gruppe:

"Tallet er bare et anslag/en gjetning basert på nylig kjøring. Hvor mange mil du faktisk får på det fulle batteriet du nettopp har ladet er avhengig av hva slags tur/turer du nå legger ut på. Temperatur, føre, vind, hastighet, topografi, kjørestil, last og annet er med å påvirke hvor lang rekkevidde du faktisk får. Og som en del sier : Man lader kWh, ikke kilometre.

Kjører man mange korte turer eller i høy fart på motorveien før man lader bilen og sjekker gjettometer etter endt lading, så får man som regel et lavt rekkevidde anslag i displayet. Har man kjørt en langtur på landeveien en fin dag før man lader, kan man få tall helt opp mot wltp rekkevidden som bilmerket lover i annonsene sine- av og til får man mer enn det også.

Får du et lavt tall i gjettometeret, så vil man som regel oppnå reell rekkevidde som er langt høyere hvis man legger ut på en langtur på landeveien. Har man et meget høyt tall som utgangspunkt i displayet, kan man bli lurt dersom man legger ut på langtur på motorveien i høy fart - da kan du oppleve langt lavere rekkevidde enn det gjettometeret anslo."

Endret av Poppy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...