Gå til innhold

BMW E34 525TD for høy avgass på kontroll

DrinkerOfSoda
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, hadde min 525TD på Eu kontroll her denne uken og fikk bare feil på avgass (den lå på 7.9). Montert på EGR røret på bilen (dette er jo ett EU krav). Er det noen som vet om bilen slipper ut høyere avgass vis jeg blender EGR'en til etterkontrollen? Bilen går jo mye dårligere og røyker mye mer når den er montert enn da jeg har blendet den. Vill helst unngå å dra to ganger på etterkontroll. Så hører her. Også virker det som den bruker mer Diesel etter montering av EGR, men dette kan bare være innbilning.

Kan nevne at bilen har stått i ro i garasjen siden jeg sist hadde den innom Eu Kontrollen med ca. 60 liter Diesel i tanken. Eneste jeg har gjort siden forrige EU Kontroll er å blende EGR'en da bilen går jo mye dårligere og røyker mye mer. Startet den i begynnelsen av måneden, (glødet 2 ganer, startet uten problem). 

Planen til nå er å bytte luftfilter og kjøre den hardt før etterkontrollen, ble fylt sånn (EGR rens eller var dyserens i tanken) etter EU Kontrollen.

Om noen her inne kan komme med forslag til hva som kan være feil så mottas det med ett stort takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...