Kenneth3010 Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 Hei Jeg er ny på forumet og har noen spørsmål. Har en 2012 X3 F25 2.0D på 184hk. Den har rullet 260'km og er forsåvidt i god stand. Men når jeg starter den kald, eller etter å ha brukt motorvarmer så oppstår det en tikking i motoren ved akselerasjon fra 1700-2200 omdr, ikke ved rusing av motor i park eller nøytral. Ved kjøring under eller over dette så er lyden ikke til stede. Etter 10-15 minutter kjøring så blir lyden borte og bilen høres helt normal ut og går normalt. Forbruket ligger jamnt på 0,67 og det kommer ingen røyk fra eksos. Motoroljenivå er jamnt og kan ikke se noen lekkasjer. Byttet glødeplugger for en tid tilbake da jeg trodde det kunne være problemet, men det ble ikke bedre av det. Oljeskift ble utført på NAF i sommer sammen med PKK. Turbo ble byttet sammen med overhaling av partikkelfilter og fjerning av sot i topp i fjor når jeg kjøpte den. (Turbo havarerte) Er det noen her som kan ha en formening om hva dette kan være? (Skal levere bilen til verksted der jeg kjøpte den, da de har gitt 1 års mobilitets garanti på bilen) Kunne bare vært artig å høre om andre kjenner til noe lignende. Mine tanker har vært -glødeplugger -ventil løftere -injektor(er) -oljepumpe -feil oljetype på service selvom riktig viskositet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå