Gå til innhold

Bil starter ikke etter ELV reset


P.B
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

The car in question er en 2006 E90 320D.

kjøpte bilen med ELV feilkode. Har tilbakestilt verdiene på den med tool32 så nå går motor rundt, problemet er at den starter ikke :)

Slettet feilkoder, prøvde å starte, også satt jeg igjen med følgende feilkoder: CED4 (EKP), D356 D355 D354 (DSC), og A0B2 A0B3 (CAS).

Skjønner at den mest sannsynlig ikke får diesel, men sliter med å konkludere med va som forårsaker det. Tenkte å teste dieselpumpe med INPA, men får ikke kontakt med DDE. Får bare feilmelding "D_0012, D_motor" "IFH-0009"

Bilen står i Tromsø og jeg bor i Trondheim så vanskelig å finne problemet når man sitter over 1000km unna :)

Skal reise oppover i begynnelsen av Desember så hadde vært greit å høre va folk tenker det kan være så man er forberedt med ting å teste og/eller deler.

Legger ved bilde av sikringsboks i hanskerom hvor jeg mistenker at det kan være noe som mangler hehe.

SIKRING E90.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall enkelt å se om det mangler sikringer. En sikring har to pinner som danner forbindelse mellom de to hullene den settes nedi. Så dersom en sikring mangler et sted, vil du se at det er metall i begge hullene. Ta ut en sikring og sammenlign hullene med de som står tomme, så ser du hva jeg mener.

Hvis du finner at det mangler sikringer, kan du finne hvilken ampere den skal ha i oversikten.

De seks horisontale sikringene helt øverst er reservesikringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Lysken skrev:

Det er i alle fall enkelt å se om det mangler sikringer. En sikring har to pinner som danner forbindelse mellom de to hullene den settes nedi. Så dersom en sikring mangler et sted, vil du se at det er metall i begge hullene. Ta ut en sikring og sammenlign hullene med de som står tomme, så ser du hva jeg mener.

Hvis du finner at det mangler sikringer, kan du finne hvilken ampere den skal ha i oversikten.

De seks horisontale sikringene helt øverst er reservesikringer.

 

Skjønner hvordan en sikring fungerer :)

Er bare litt usikker på hvor jeg skal lete etter "feil" hvor en sikring, rele, eller modul er det som kan være problemet her.

Har satt i 20A sikring i F40 samt 60A sikring i F54. Dette løste ikke problemet.

Klør meg bare i hodet om det kan være DDE, EKP eller Dieselpumpe som er ferdig. Eller va noe annet(?)

Som sakt er jeg ikke i umiddelbar nærhet av bilen og ønsker tips om hva som kan være problemet.

NB: Jeg regner med bilen ikke har vært startet siden Juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...