Selda Skrevet Mai 22, 2023 Share Skrevet Mai 22, 2023 Hei. Jeg har en bmw e87 2005 116i, Manuel, bensin. På innsuget til motoren, der sitter det en sensor med varmeelement i, denne brant jeg meg på igår og bilen hadde ikke vært kjørt på 12 timer ca. Jeg koblet fort ut denne da det var tegn til svidd å smeltet plastikk. Mens jeg gjorde dette brant jeg meg også på en annen sak, det sitter en vakuumventil/elektronisk Magnet ventil på rørene som går mellom Bremsekraftforsterkeren og innsuget. Kan noen si meg Hvorfor disse blir så varme at de ryker, hva kan jeg gjøre ? Jeg kan fint kjøpe nye deler, men det er litt bortkastet om jeg ikke finner ut Hvorfor disse ble glovarme uten videre. Jeg har fått noen feilkoder på A6D1 auxiliary-water pump, men slik jeg forstod det så var det typisk bmw og ikke noe å tenke på. 9C4B defrosting flap motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selda Skrevet Juni 3, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2023 Jeg fant all informasjon jeg trengte via data programmet T.I.S The suction-jet pump has 2 bypasses. The bypass with large cross-sectional area leads to a rapid vacuum build-up in the brake booster. The bypass with reduced cross-sectional area accelerates the air drawn in. This leads to a higher vacuum in the suction-jet pump. The vacuum to the brake booster is thus intensified The suction-Jet pump infiuences idling-speed control through its air requirement. For this reason, the suction-jet pump is activated or deactivated by a solenoid valve controlled by the DME. The suction-jet pump is actuated in the following situations: Coolant temperature below 70celsius Drive position engaged (automatic transmission) AC compressor switched (ON) Så utifra dette fant jeg ut at den Solenoid ventilen som var så varm og knakk er ikke nødvendig, da slipper jeg en utgift på 3500,-. Da har jeg blokkert og kjører uten. Bilen min er ikke automat og jeg har ikke ac. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå