Gå til innhold

(E60) Feilsøke dunking ved vertikal bevegelse

Mekkenoob
 Share

Anbefalte innlegg

La akkurat merke til en svak dunking fra forstillingen over små ujevnheter i lav fart, kun på venstre side. Kan trigge lyden ved å gynge bilen opp og ned på denne siden, som vist på (den dårlige) videoen. Det kommer ingen lyd når jeg gjør tilsvarende på høyre side.

Byttet fjærer og stabilisatorstag for en uke siden, så da jeg la merke til denne lyden i dag, så begynte jeg å lure på om jeg hadde gjort noe galt, men foreløpig har jeg ikke funnet ut hva som kan forårsake lyden. Vet ikke om lyden var tilstede før fjærbytte (da lagde forstillingen så mange rare lyder, at jeg ikke ville kjent igjen denne). Har altså kjørt en liten uke etter fjærbytte før jeg nå la merke til denne lyden. Usikker på om det er relatert eller ikke.

Har jekket opp bilen, og ser ikke noe mistenkelig ved visuell inspeksjon. Alle foringer ser ut til å være godt intakt.

Tok et godt tak i alle armer og stag (pluss fjær og bein) og kjenner ingen slark i noen av dem. I tilfelle jeg har glemt noe, så lister jeg opp det jeg har røsket i: bærearm, casterstag, stabilisatorstag (både de små og det store), styreledd, fjær og fjærbein. Alt ser ut til å sitte som støpt, jeg klarte i alle fall ikke å kjenne noe slark i noen av dem.

Var også ekstra påpasselig med å sørge for at hjulboltene var skrudd skikkelig på plass, men lyden er der fremdeles.

Har ikke klart å lokalisere lyden med øret heller, siden jeg må stå oppreist og bruke all min vekt for å gynge bilen for å trigge lyden, men jeg trooor den kommer fra nedre del av forstillingen, altså ikke tårnlageret. Da jeg byttet fjærer så så jeg riktig nok at tårnlagrene har sett bedre dager, men det ser ikke ut til at det er herfra lyden kommer nå.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan feilsøke videre? 🤔 På forhånd tusen takk! Dette er altså en E60.

Spoiler

Endret av Mekkenoob
La til modell (E60).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Mekkenoob changed the title to (E60) Feilsøke dunking ved vertikal bevegelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...