Tommysmokingblack Skrevet Juni 12, 2023 Share Skrevet Juni 12, 2023 Hei, har en bmw e61 525d. Kjøpte bilen, kjører hjem vasket motor, den sto i 3 timer og etter det startet den ikke mer. Kjører jeg 12v inn på mate pumpe I tanken starter den med en gang, fant til slutt en defekt sikring på nr 50hsb i bagasjerom nr 20. Legger ved bilde. Prøvde og bytte den og den røk med en gang. Prøvde 30 amp, da røk det som bare det ut av ekps boksen. Kablene ifra pumpe til ekps boksen, og videre ifra ekps boksen til sikrings plate hsb i bagasjerommet ser fine ut. Mitt spørsmål er da. Da mår det være brudd i ekps boksen som gjør at den ikke starter ? Fordi den spiser sikringer.. eller har dere vært borti at det er brudd/sikrings plata som er overspenning i?. Jeg lagde ett innlegg for det samme for 1 dag siden. Men jeg mår lufte tankene mine for og høre hva flere tenker og. Mår det virkelig kodes inn igjen ?? På en 2005 modell bmw ? Kodes eller programmeres ? Takker for svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berntrh Skrevet Juli 14, 2023 Share Skrevet Juli 14, 2023 Sikring nr 20 ryker hos meg også. Har hatt vann i hjulbrønnen bak. Har skiftet de tre releene som ligger øverst til venstre i brønnen, samt rele-setene. Nytter ikke. Hva kan det være som må byttes i tillegg? Når jeg setter inn det grønne releet øverst til venstre, eller sikring #20, så blir det giganto kortslutning. Har tatt ut kontaktene til baklukeåpner oppe og nede, samt vinduspussermotor bak, forgjeves. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommysmokingblack Skrevet Juli 14, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2023 Hei. Prøv og koble ut diesel pumpe styreenhet på høyere side bak deksler. Du mår ta av hele deksel på hele høyere side i bagasjerommet. Og der har du en svart liten boks. Ta ut de to kontaktene og sett inn ny sikring i nr 20, også prøver du og sette på tenning. Ryker ikke sikring da er det kortslutning I styreenhet til diesel pumpe evnt kortslutning I kabler. Min var det kortslutning I diesel pumpe styreenhet. Og derfor røk sikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå