kval1 Skrevet Juli 11, 2023 Share Skrevet Juli 11, 2023 Heisann! Jeg har nettopp kjøpt meg en billig bruksbil. (e87, 116i, n45b16)med div feil. Blant annet servo leker noe voldstomt. Forrige eier nevner at de fikk beskjed av noen om å fylle CHF. Lokket sier ATF, men er usikker på om reservoar/lokk er org. Jeg plukket idag ned deksel under og ser at manskjettene på tannstang er begge løs, vært forsøkt stripset på plass, noe som ikke har fungert. på venstre side svetter det litt, men det er definitivt o-ring på høyre side som leker værst. Litt vanskelig å si foreløpig da alt er innkaket i grøt. Skal rengjøre skikkelig så det blir lettere å avduke nærmere. Etter å ha gjort litt reseach virker det som om at denne motoren skal ha ATF(?) og at chf er mye tynnere, om disse byttes om eller mikses vil det da leke lettere og pumpen kan ryke. Det virker ikke som om at pumpen har noe problemer nå, bare at det leker mye. når det blir fylt leker den ganske mye akkurat i begynnelsen, men reservoaret blir ikke tomt, bare på lavt nivå. Mitt spørsmål er om jeg på noen annen måte kan forsikre meg om hvilke type servo olje denne bilen bruker? Har sjekket på div sider hvor jeg oppgir modell og motor, det virker som de fleste sier ATF. Jeg lurer også på om det vil være vits å evt. prøve å flushe å få på riktig type kombinert med noe form for power steering leak fix før jeg evt river ut tannstangen? Finnes det evt noe seal kits til disse tannstengene? finner ikke noe på koed/GS. Setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selda Skrevet Juli 12, 2023 Share Skrevet Juli 12, 2023 Å flushe er kun ett salgs triks. Hell på litt STP power steering leak stop eller annet som stopper lekkasjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kval1 Skrevet Juli 12, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2023 2 timer siden, Selda skrev: Å flushe er kun ett salgs triks. Hell på litt STP power steering leak stop eller annet som stopper lekkasjer. Selv om denne muligens skal ha ATF men nå har blitt etterfylt med CHF? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå