Gå til innhold

Rpm faller sakte ved clutching

Felg1
 Share

Anbefalte innlegg

Førstegangs poster, samt bimmer eier her!

Nylig kjøpt meg en så og si rustfri E46 325i, med mye arbeid lagt inn av forrige eier, og er knallfornøyd med kjøpet. Men det er kun en ting jeg kan klage på så langt, og det er at rpm'en dropper nok så sakte når jeg stomper på clutchen. Det er snakk om en original automat, som er bygd om til 5 trinns manuell. 

Så da lurer jeg egentlig bare på om noen av dere E46-nerds har noe erfaring med dette? Jeg har selv kommet opp med en teori om enten dårlig koding etter bytte, eller for tungt svinghjul (forrige eier har nylig byttet dette).

Som sagt dropper rpm'en ganske sakte når jeg trykker inn clutchen, samt at det virker som den henger i et halvt sekund før den kryper nedover. Den er også litt treg med å komme i gang når jeg gir gass i nøytal, i tillegg til at det er veldig vanskelig å få den opp på et stabilt turtall nogenlunde fort ved nedgiring. Den virker veldig fin når jeg ligger i gir, kan ikke si det føles ut som jeg mangler krefter eller respons da, og har heller ikke merket noe fjusking. Ingen lamper i dashen, så noe koding må vel ha vært utført etter manuell-bytte?

Er vel ikke så stor forskjell på i4 Turbodiesel (gammel bil) og i6 N/A bensin?

Håper noen av dere kan peke meg i riktig retning. Lener selv mer mot tungt svinghjul, men det er vel ikke så enkelt å gjøre den feilen?

Takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...