ChrisEvis Skrevet November 23, 2023 Share Skrevet November 23, 2023 Heisann, dukket opp ett problem son jeg ikke finner ut av aleine og begynner å bli mektig lei. Så ny her da. Kan først begynne med at NEI, jeg er ikke interessert i å dele oppsettet mitt av bil og motor, dette er bygget selv og one of a kind. Har en 2003 sedan, 525d med m57d25. Maskinen som sto i for noen dager siden startet og gikk som den skulle, men grunnet sprekk i toppen byttet jeg den ut med min eksisterende motor fra min gamle 525d. Den siste nevnte motoren startet i gamle bilen men ikke i sedanen jeg har satt den i nå. Alle moduler som EWS, ECU, sensorer og trykkgivere er byttet på maskinen, alt er nytt. Problemet er følgende, jeg får ikke trykk til commonrail! (Å ikke gidd å henvis meg til dieseltråden... for den har jeg lest, å jeg kjenner til maskinen vel godt) Dysene er ny. Railen er ny. Rør til rail er ny. Cam og veiv sensor er ny. Pumpe i tank og under bil er ny. Pcv er ny. HT pumpe er ny. Dyser er programert og kalibrert. DDE er tilbakestilt til normale verdier og programert. Ews start up accepted under start. Jeg har målt med tilpasset instrumenter for commonrail, å det kommer ikke så mye som 0.1bar til rail what so ever, ikke en dråpe diesel kommer ut fra høytrykkssiden på HT pumpe. Har forsøkt å strupe retur i håp om å tvinge det frem på høytrykksiden av pumpen men uten å lykkes med det. Har prøvd 3 forskjellige ECU med 3 forskjellige EWS, ved livedata så får jeg beskjed at engine start er accepted fra ews. Pre supply pressure ligger på stabile 4.0 bar, under start faller den til 3.7bar noe som er normalt. Men får ikke trykk på rail, eller diesel frem til den. Har også målt PCV med 3.5v til jord på ett stikk, og 12.5v til jord på den andre, så PCV skal være i orden, også da til tross for at jeg har byttet den ved 3 anledninger fordi mistanken kom til gode. Alle slanger til pumpe og HT pumpe pluss retur i motorrommet er satt riktig. Diesel gårntil HT pumpe, men returnerer igjen på retur siden av pumpen og tilbake i tanken. Nå er jeg i ferd med å lage pannekake av hele e39 om jeg snart ikke finner ut av dette. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå