Gå til innhold

Girkasseproblem BMW E60, HJELP

Larsensmekk
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 07 LCI e60 523i. 
N53B25 motor med ZF6HP21 girkasse(altså oppdater utgave av ZF6HP19/21)

Problemet er kun tilstedet ved start, når jeg setter i gir. Feilen kom helt plutselig forrige uke.

Når jeg prøver å sette i gir så går den bare tilbake til P, enten der er R eller D.

Trykker jeg derimot aggressivt på gassen og den «dumper» clutchen starter den fint, og hele turen er en DRØM, med mindre du blir stående å vente i en rundkjøring, kryss eller lignende.

Stopper du i gir(D) får jeg samme feil som hvis jeg prøver å sette den i gir når jeg starter uten å gi gass  Transmission Faulty  Vises kun i iDrive, ingen lys i Dashbord  

Jeg leser ut feilkoden Ratio Monitoring, Clutch A.

Når jeg prøver å sette den i gir uten å gi gass, ruser den motoren litt (som hvem som helst aut ville gjort for å starte) og prøver å gå i gir, men forsvinner tilbake til P.

De eneste gangene dette problemet ser ut til å bedre seg er når bilen er iskald. Jeg startet den idag, og på søndag (ca -15 til -20) og da gikk den smooth inn i D og R når jeg skulle flytte på den i gårdsplassen her.

Noen som har noen formening om hva dette kan være?

Noen tips eller hjelp å få?

Jeg har prøvd å ringe RATS, men jeg var lite fornøyd med de jeg møtte der. Kan hende jeg var uheldig, men han fremsto veldig ovenpå og nedlatende, så å bruke de blir nok helst ikke aktuelt med mindre de er eneste alternativ. Han nevnte forsåvidt mulig for lite olje, sprekk/lekk ventilhus, feil på sensor.

Jeg trenger all hjelp jeg kan få!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...