Larsensmekk Skrevet Januar 16 Share Skrevet Januar 16 Har en 07 LCI e60 523i. N53B25 motor med ZF6HP21 girkasse(altså oppdater utgave av ZF6HP19/21) Problemet er kun tilstedet ved start, når jeg setter i gir. Feilen kom helt plutselig forrige uke. Når jeg prøver å sette i gir så går den bare tilbake til P, enten der er R eller D. Trykker jeg derimot aggressivt på gassen og den «dumper» clutchen starter den fint, og hele turen er en DRØM, med mindre du blir stående å vente i en rundkjøring, kryss eller lignende. Stopper du i gir(D) får jeg samme feil som hvis jeg prøver å sette den i gir når jeg starter uten å gi gass Transmission Faulty Vises kun i iDrive, ingen lys i Dashbord Jeg leser ut feilkoden Ratio Monitoring, Clutch A. Når jeg prøver å sette den i gir uten å gi gass, ruser den motoren litt (som hvem som helst aut ville gjort for å starte) og prøver å gå i gir, men forsvinner tilbake til P. De eneste gangene dette problemet ser ut til å bedre seg er når bilen er iskald. Jeg startet den idag, og på søndag (ca -15 til -20) og da gikk den smooth inn i D og R når jeg skulle flytte på den i gårdsplassen her. Noen som har noen formening om hva dette kan være? Noen tips eller hjelp å få? Jeg har prøvd å ringe RATS, men jeg var lite fornøyd med de jeg møtte der. Kan hende jeg var uheldig, men han fremsto veldig ovenpå og nedlatende, så å bruke de blir nok helst ikke aktuelt med mindre de er eneste alternativ. Han nevnte forsåvidt mulig for lite olje, sprekk/lekk ventilhus, feil på sensor. Jeg trenger all hjelp jeg kan få!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå