Gå til innhold

N57D30top ( f01 740 ) - ladetrykksproblemer.


Magnus.
 Share

Anbefalte innlegg

På 7.4.2024 den 0.57, Sport skrev:

Beklager Magnus har byttet 2 konvertere og 1 trykk ventil. Da gjenstår det bare å bytte den andre trykk ventilen.

Alle disse ventilene og trykk konvertere sitter i en metall kassett. Det er trangt og vanskelig å komme til. 3 muttere. Holder kassetten fast. Den ene mutter er skjult bak strøm kontakten til en av ventilene. Fjern kontakten for å komme til mutteren.  Den. Ene trykk ventil er festet i nærheten av waste gaten. Sjekk at den 3,5mm 7cm slangen er tett, den andre slangen går til vakum T splitter. Sjekk alle slanger er tette. Feilmeldingene har jeg sett mange ganger på min bil. Jeg anbefaler Magnus å levere bilen yil et verksted som kan og er flink å mekke på turboladere. Verkstedet jeg brukte vil jeg anbefale. Han har byttet mange turboer på Bmw biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem på min Bmw 525D xdrive. Etter ny turbolader bytte virker turboen i høytrykk over 2000 rpm og oppover. I fra 900 til 2000 rpm skjer ingenting når jeg tråkker på gassen. Men når bilen passerer 2000 rpm og oppover skyter bilen som en rakett og akselerer som bare det Jeg tror ladetrykk regulator ventil for lavtrykk må byttes. Det samme må trykk konverter for lavtrykk byttes ut. Løsning for Magnus blir å bytte ut den defekte ladetrykk regulatorene for lavtrykk. Pierburg 7.02318.01.0 heter ladetrykk regulatorventilen. Jeg har bestilt alle delene for over 3 uker siden men har ikke fått delene grunnet treghet fra leverandøren. Pierburg  7.02256.27.0  trykkomformer turbolader er utsolgt flere steder. Er det noen som vet hvor jeg kan bestille denne Pierburg trykkomformeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...