Sport Skrevet April 6 Share Skrevet April 6 Hvis du shopper med autodoc appen på sent tirsdag natt før kl 24:00 får du opptil 45 prosent rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sport Skrevet April 8 Share Skrevet April 8 På 7.4.2024 den 0.57, Sport skrev: Beklager Magnus har byttet 2 konvertere og 1 trykk ventil. Da gjenstår det bare å bytte den andre trykk ventilen. Alle disse ventilene og trykk konvertere sitter i en metall kassett. Det er trangt og vanskelig å komme til. 3 muttere. Holder kassetten fast. Den ene mutter er skjult bak strøm kontakten til en av ventilene. Fjern kontakten for å komme til mutteren. Den. Ene trykk ventil er festet i nærheten av waste gaten. Sjekk at den 3,5mm 7cm slangen er tett, den andre slangen går til vakum T splitter. Sjekk alle slanger er tette. Feilmeldingene har jeg sett mange ganger på min bil. Jeg anbefaler Magnus å levere bilen yil et verksted som kan og er flink å mekke på turboladere. Verkstedet jeg brukte vil jeg anbefale. Han har byttet mange turboer på Bmw biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sport Skrevet April 14 Share Skrevet April 14 Jeg har samme problem på min Bmw 525D xdrive. Etter ny turbolader bytte virker turboen i høytrykk over 2000 rpm og oppover. I fra 900 til 2000 rpm skjer ingenting når jeg tråkker på gassen. Men når bilen passerer 2000 rpm og oppover skyter bilen som en rakett og akselerer som bare det Jeg tror ladetrykk regulator ventil for lavtrykk må byttes. Det samme må trykk konverter for lavtrykk byttes ut. Løsning for Magnus blir å bytte ut den defekte ladetrykk regulatorene for lavtrykk. Pierburg 7.02318.01.0 heter ladetrykk regulatorventilen. Jeg har bestilt alle delene for over 3 uker siden men har ikke fått delene grunnet treghet fra leverandøren. Pierburg 7.02256.27.0 trykkomformer turbolader er utsolgt flere steder. Er det noen som vet hvor jeg kan bestille denne Pierburg trykkomformeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKME30 Skrevet April 14 Share Skrevet April 14 Koed har på lager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sport Skrevet Juni 2 Share Skrevet Juni 2 Status: Vakuum lekkasje vanskelig å finne. Nye trykkomformer og laderykk regulator løste ikke ladetrykk problemet mitt. Turboen virker av og til når motoren ble varm. Jeg får feilmelding " 29A400 charging pressure actuator. Position control charging pressure actuattor closed too far positive control deviation". Denne feilmeldingn tyder på en vakuum lekkasje. Tilfeldig snakket jeg med naboen som fortalte a datteren hadde en BMW 520D med samme symptoner. Datteren BMW er entusiast, kjæresten kjører en BMW 5M. svigerfar er BMW mekaniker. Alle mente jeg har mest sannsynlig lekkasje i ladeluftslangen fra turboladeren til intercooler. De anbefalte meg å skifte både slangen fra turboen til intercooler og slangen fra intercooler til inntaksmanifolden. OEM 11617810796 høyre og OEM 11617800145 venstre. Jeg skal gi tilbakemelding etter bytte av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sport Skrevet Juni 6 Share Skrevet Juni 6 Jeg løste det hele med å ta tak i slangen og dyttet slangen hardt imot turboen. Nå virker turboladeren, alle feilmeldinger med at waste gaten er for langt ute er borte. Min andre nabo er mekaniker og han sier det skjer av og til at mekanikeren ikke dytter hardt nok så det oppstår en glipp på 1mm på de 2 pakningene i ladeluftslangen. Magnus jeg anbefaler deg til å sjekke at ladeluftslangen sitter som det skal. Når turboen din virker av og til, Det virker som slangeen din er løs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sport Skrevet Juni 9 Share Skrevet Juni 9 Hei Magnus, har du løst din ladetrykk problem på Bmw´n din? Har du kjørt en diagnostic verktøy for å sjekke feilmeldinger? Anbefaler deg å sjekke om ladeluftslangen din er godt festet. Nå du starter bilen, gi gass og be en kompis gi gass mens du sjekkerr ladeluftslangen, slangen skal ese ut når den er riktig koplet. Hvis slangen din ikke eser ut har du mest sansynlig lekkasje der fordi slangen ikke sitter ordentlig på turbolader og intecooleren? De 2 pakninger i slangen må få en hard dytt for å tette koplingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sport Skrevet Juli 21 Share Skrevet Juli 21 Magnus, når turbotrykket ditt virker av og til, kan skyldes lekkasje i pakningene i turbolader luft slangene. De sitter 2 pakninger på slangen. De bør bytte ut pakningene. Pakningene har OEN 11 61 7 796 622 og det koster under 100 kr stykk. Sjekk turbolader slangen fra turbolader til intercooler, ta godt tak og dytt slangen hard mot turbolader feste. Sjekk at låse klipsen på slangene er kommet i lås. Hvis du har en bil med mere enn 5 år gammel, er det anbefalt å bytte begge slangene innpå intercooler. Overtid bli pakningene dårlig og det oppstår lekkasje. Bilen min er 12 år gammel og jeg ha funnet lekkasje i ladeluftslangen fra turbolader til intercooler. Et godt tips smør på litt silikon spray på pakningene i slangene, da glir slangen lettere på plass før du låser det hele med låse klipsen. Ladeluftslangen på høye side OE 11617810796 — BMW. Ladeluftslange på venstre side BMW (11617810615). Sjekk delen med din VIN for å verifisere at delen passer til din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sport Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Hei Magnus, at ladetryykket ditt virker av og til skyldes mest sansynlig defekt turbolade luftslangene. Det går en slange fra turbolader til intercooler og 1 slang fra intercooler til intak manifolden. En enkel sjekk avslører det. La motorrommet være åpen. Be en venn starte motoren, sjekk om actuator flytter på seg og om turbolade luftslangen fra turbolader til intercooler ekspandere og blir hard. Hvis ingen av disse 2 symptoner virker har du lekkasje i turbolader luftslangene og de må byttes. Du kan bytte slangene selv. Slangene er veldig stive og kan ikke bøyes. Du må demontere intercooler først neden fra, da blir det god plass til å montere på slangene til turbolader og intak manifold først. Reinstaller intercooler og kople på slangene og pass på at de ble låst. Ieg hadde samme problem på min BMW. Trekker dårlig på lav omdreininger og kick down virker ikke. Lykke til:-)) Gi meg tilbakemelding på hvordan det går Magnus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå