Gå til innhold

330e - Problemer med fusking på lavt turtall


bbbbadfish
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 330e (2020 med B motoren) med downpipe, OPF delete og Stage 1 tune gjort av et tuningselskap. 

 

1. 

Har nå problemer med at bilen nøkker/lugger på lavt turtall (1500-2000)

 

Har byttet tennplugger som var helt fine. Gjort kompresjonstest hos GS på sylindere og det var litt i grenseland lavt på den ene, 8 bar.

Bestilt coils jeg skal bytte nå. Men har hørt det kan være dysene som må fikses/byttes, og fått pris estimat på 20k hos noen men også hørt det kan komme på 80k.

 

Noen som har erfaring med dette og hva det kan være eller hvor bytting av dyser bør gjøres (Merkeverksted?) og hva det evt koster? Bilen går helt fint ellers på tomgang og høyere turtall. Ikke sort eller blå røyk.

 

2.

Jeg vil også reversere til originalt map. Han jeg har gjort tuningen hos skal ha penger for dette og tar null ansvar så jeg vil heller gjøre det selv.

- Vil det f. eks gå å bruke MG Flasher og laste ned originalt map for bilen?

- Om jeg oppdaterer softwaren på bilen vil den reversere til OEM map? da vil jeg jo få CEL i dashen men vil ikke gå i limp mode eller noe?

Endret av bbbbadfish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...