Gå til innhold

Bmw 335 N54 unormal røyk?


Larsensmekk
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, ball skrev:

N54 injektorer er veldig dyre, du kan ta av beauty coveren å se hva slags injector du har

Siden bilen din er også tunet vil det definitivt skape mer trøbbel. Er det kun på coldstart nålen går opp og ned og bilen rister?

 

Kanskje du skal detune bilen og kjøre noe Liqui moly fuel injector cleaner med 98?

 

på bilde er det injector 11 som er bra,

01,11,12 er de som funker best

1and1-injector-index.jpg

Har sett på nye injektorer og finner de ned i ca 2000 kr på autodoc men sliter med å finne ut om det de passer😅

Skal sjekke ut det. 
Tviler vel på at liqui moly fuel injector cleaner gjør noe som helst siden den antageligvis er dårlig en eller flere av de. 
Prata med en bmw mekaniker i går, ja tuning gjør jo ting mer utsatt, men motoren og det rundt skal tåle dette. Injektorene på N54 er kjent for å bli dårlige uansett om man har tuning eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en feil kode på fuel low-pressure sensor. Kan dette skape problemer? Sett at den lekker eller ikke funker slik den skal, kan det gjøre at bensin kommer inn i motoren, dermed også bensin lukt fra motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ball skrev:

N54 injektorer er veldig dyre, du kan ta av beauty coveren å se hva slags injector du har

Siden bilen din er også tunet vil det definitivt skape mer trøbbel. Er det kun på coldstart nålen går opp og ned og bilen rister?

 

Kanskje du skal detune bilen og kjøre noe Liqui moly fuel injector cleaner med 98?

 

på bilde er det injector 11 som er bra,

01,11,12 er de som funker best

1and1-injector-index.jpg

Det er veldig veldig minimal risting, nesten ikke merkbar. Rpm nålen går ikke opp og ned hverken på tomgang eller kjøring. Hverken når det er varm eller kald start. Eller etter kjøring og så tomgang. 
Tror kanskje det har kommet sen siste uka😅

Mulig det har noe sammenheng med fuel low pressure sensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden bilen din har gått 202.000km når var det sist gang du hadde valnøtt blåsing av innsuget?

sjekket verkstedet innsugene når oljefilterhuset ble skifta? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, ball skrev:

siden bilen din har gått 202.000km når var det sist gang du hadde valnøtt blåsing av innsuget?

sjekket verkstedet innsugene når oljefilterhuset ble skifta? 

 

Det gjorde de. De sa det så veldig greit ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når min n54 ikke ble brukt på noen dager så ble det litt risting på tomgang og nålen gikk opp og ned, det ble løst med liqui moly fuel injector cleaner så skjedde det aldri igjen.

 

Dine symptomer er mest sannsynlig injektor (risting, røyk, bensin lukt i olja)

Du kan prøve den billigste routen

 fuel injector cleaner additive (autodoc har)

 

medium pris

ta ut injektorer for å rengjøre

 

dyrest

så klart det beste, kjøpe seg index

12 dyser. 

Men jeg er fortsatt litt usikker siden nålen din ikke går opp og ned🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, ball skrev:

du får vel ingen missfires og alle injektorene tikker? 

 

Ingen misfire, aldri fått noen feilkode på dette. 
 

vil bare også legge til her at ristingen er minimal. Godt mulig det bare er litt vibrasjoner fra eksos(?). Spjelda er programmert til å være åpne hele tia. 
 

Skal teste liqui molly injector cleaner. Regner med Thansen har noe lignende :)  

 

Røyk er minimal, nesten ikke synlig og når den er det virker det som at det bare er vann/damp fra eksosen. 
Prata med to kompiser som er mekanikere og de mente på begge to at den lukta kan være ganske normal og ikke noe å tenke på, spesielt siden bilen er tunet. 
Høres ut som alle injektorer tikker, men har ikke fått sett under «beaty cover’n» enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2024 den 21.51, ball skrev:

når min n54 ikke ble brukt på noen dager så ble det litt risting på tomgang og nålen gikk opp og ned, det ble løst med liqui moly fuel injector cleaner så skjedde det aldri igjen.

 

Dine symptomer er mest sannsynlig injektor (risting, røyk, bensin lukt i olja)

Du kan prøve den billigste routen

 fuel injector cleaner additive (autodoc har)

 

medium pris

ta ut injektorer for å rengjøre

 

dyrest

så klart det beste, kjøpe seg index

12 dyser. 

Men jeg er fortsatt litt usikker siden nålen din ikke går opp og ned🤔

Heisann. 
Da har jeg endelig fått rota med til å kjøpe en injector cleaner for direkte innsprøytningssystemer. Helte rett i tanken:)

Er ingen forskjell i drag eller gangen på motor med denne i tanken. 
eneste jeg kanskje har merka meg er at etter en ca 20/30 min tur med injector cleaner synes jeg pottene mine har endel mere sot på seg. Fylte ca 300 ml på tanken (400ml skal passe 80 L, jeg har ca 60 L). Lukter fortsatt bensin, lukter mere bensin nå enn før, men gått mulig det er fordi jeg akkurat har kjørt den med et par drag osv. 

Klarte ikke se noe som helst røyk i det hele tatt under noen pådrag nå, så det er jo bra :)

Så en antydning til røyk men tror det kanskje var pga støv i veien. 
 

Ingen feilkoder, ikke oljeforbruk eller kjølevæske forbruk. Tikker fint på injektorene, ingen unormale lyder eller gange på motor. Nål er stabilt på ca 6-700 rpm og blir stående ganske fast der. 
 

Har prata med et par mekanikere, noen mener det er helt normalt med bensin lukt fra påfyllingslokket spesielt mtp tuning. 
Bmw mekanikeren min var enig med meg at den extra lukta kan ha sammenheng med at jeg for feilkode på lav trykk drivstoff sensor. Jeg tenkte at hvis denne er gåen og da ikke sender riktige verdier, så sprøyter den inn altfor mye bensin eller feil mengde her og der og at det er det som kan gjøre at det lukter. Skal uansett på feilsøk på Bilia på mandag hvor de også bytter denne sensoren. 
 

Hva tenker du @ball evt dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, nå er ristingen borte og tørre endestusser?

Jeg har ikke noe erfaring med lav trykk drivstoff sensor som gjør at det lukter bensin fra oljelokket. Min N54 lukter veldig minimalt med bensin lukt som er normalt

Men uansett er det fint å få det fikset

så får du også passe på at det ikke er bensin i olja

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ball skrev:

Så bra, nå er ristingen borte og tørre endestusser?

Jeg har ikke noe erfaring med lav trykk drivstoff sensor som gjør at det lukter bensin fra oljelokket. Min N54 lukter veldig minimalt med bensin lukt som er normalt

Men uansett er det fint å få det fikset

så får du også passe på at det ikke er bensin i olja

 

Ikke merket noe risting nei, rpm er stabil. 
Endestussene virker til å være ganske tørre ja, røyk litt på morran idag men det kommer nok av at det var minus grader her. 
Klarer heller ikke de noe røyk ved litt/moderat pådrag. 
 

Lukter endel bensin, så får det sjekka ut på mandag. Er på langtur inni oslo idag så får vi se. Ingen unormaliteter ved kjøring inn hit hvert fall😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. 
Var på bilia igår og jeg tror vi løste problemet. 
De kjørte en dyse/injektor test og mekanikeren sa at de så overraskene bra ut, ingen feil med de. 
Videre fant han ut av at kontakten til Lav trykk drivstoff sensoren ikke satt på plass, den hadde dettet ut. Så vi bytta sensoren og plugget den tilbake. 
 

Når jeg kom hjem lukta det mindre bensin og det lukte heller ikke «fersk» bensin, nesten litt sånn brukt hvis du skjønner😂

Tror vi har funnet feilmomentet her da, virker som dette kan ha gjort susen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...