egilkv Skrevet Juni 3 Share Skrevet Juni 3 Byttet komplett bensinpumpe og filter på en E61 523 med Bosch (original type, vil jeg tro?) fordi bilen hadde rundet 200000 km og jeg tenkte det var på tide. Plasten i den gamle pumpemekanismen var uansett begynt å bli sprø. Som kjent har E61 en tank som "skrever" over mellomakselen, og altså er delt i to i bunnen. Problemet er nå at den suge-greia som skal pumpe fra venstre til høyre tank-halvdel ikke fungerer lenger. Det vil si, når det er drøyt kvart tank igjen, stopper gjerne bilen med melding om lavt bensintrykk. På diagnosen ser man at høyre tank er tom, og venstre har mye igjen. Som regel så virker det som om den elektriske pumpa da får beskjed om å pumpe mer, slik at pumpemekanismen venstre til høyre begynner å fungere igjen hvis man lar det gå litt tid og starter igjen. Men det er uansett plagsomt. Har prøvd å se nøye etter. Dysen i den biten nederst i venstre tank ser helt fint ut, og er ikke tett. Har noen vært bort i dette problemet. Er det noe med at man skal kalibrere pumpekontrolleren etter bytte, slik at pumpa pumper såpass mye at sugemekanismen fungerer? Eller er det noe annet dumt jeg har gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå